همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تا به حال آش انجیر خوردید؟


  


هوا که کم کم سرد تر می‌شود، خوردن یک کاسه آش داغ خیلی می چسبد. در این میان برخی‌خانم‌های خانه با کدبانوگری در پختن انواع آش ها تنوع ایجاد کرده و اعضای خانواده را هر بار میهمان آشی تازه می کنند. دستور آش انجیر را در زیر بخوانید.

مواد لازم:

برنج: نصف لیوان، لپه: یک فنجان، بلغور گندم: 1.5 لیوان ، شیر: 4 لیوان، گوشت چرخ کرده:150 گرم، انجیر: 350 گرم، روغن: به اندازه لازم ، تره و پیازچه تازه: 150 گرم ، پیاز سرخ شده: 4 تا 5 قاشق ، نمک و فلفل: به میزان لازم ، زعفران دم کشیده: 2 قاشق غذاخوری ، پیاز: 2 عدد

طرز تهیه: ابتدا پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید. لپه و بلغور را از قبل خیس و به پیاز اضافه کنید و با مقداری آب بپزید. بعد برنج را اضافه کرده و آن‌قدر به آن زمان بدهید که برنج پخته شود. همزمان با برنج، پیازچه و تره را هم خرد کرده و به آش بیفزایید. اگر از انجیر خشک استفاده می‌کنید، قبلا آن را خیس و به آش اضافه کنید. شیر را هم کم کم به آش افزوده و مرتب به هم بزنید تا آش جا بیفتد.

نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و بعد از چند جوش آش را کنار بگذارید. گوشت چرخ کرده را هم با یک عدد پیاز رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کنید و به‌صورت کوفته ریزه در آورید و با کمی روغن تفت دهید. آش را در یک ظرف مناسب کشیده و روی آن را با زعفران آب کرده و کوفته ریزه‌ها تزئین و میل کنید.(جام جم سرا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد