همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برگزاری 6 دوره آزمون فنی و حرفه ای امسال در استان همدان


  

برگزاری 6 دوره آزمون فنی و حرفه ای امسال در استان همدان
مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال 333 هزار نفرساعت آموزش‎ مهارتی به روستاییان همدان ارائه شد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا مهرابی با بیان اینکه اجرای این دوره‎ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستاییان، افزایش بهره‎وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام گرفته است افزود: این مهارت‎ها شامل پرورش‌دهنده زنبور عسل، کشت‌کار سیب زمینی، پرورش گوسفند، تعمیرکار موتور تراکتور و تیلر، تولیدکننده سبد در منزل، منبت‌کار درجه 2، کارور نصاب سیستم‌های آبیاری باران و ناظر مزارع گندم است.
مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان افزود: آموزش پرورش قارچ، پرورش‌دهنده بلدرچین، راسته‎دوز، سری‌دوز حرفه‎ای، کارآفرینی، رایانه‌کار ICDL درجه یک و کارگر عمومی برق کار ساختمان نیز از دیگر رشته‎های مهارتی بوده است.
وی با بیان اینکه 407 نفر از اینافرادرا مردان روستایی تشکیل می دهند  اظهار کرد: در این مدت به یک‎هزار و 801 نفر از متقاضیان آموزش‎های فنی و حرفه‌ای در روستاهای همدان آموزش مهارتی ارائه شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان در ادامه از سنجش مهارت بیش از 24 هزار و 149 نفر طی 6 ماهه سال جاری در استان همدان خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری چهار مرحله آزمون هماهنگ، تفاهمنامه و صنعت ساختمان کشوری و دو مرحله آزمون ادواری در استان  افزود: در نیمه نخست امسال   18 هزار و 517 نفر در آزمون‌های هماهنگ کشوری، 2 هزار و 245 نفر در آزمون‎های ادواری، 2 هزار و 251 نفر در آزمون‎های صنایع ساختمان و یک‌هزار و 136 نفر در آزمون‌های تفاهمنامه استان شرکت کرده‎اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد