همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دستگاه حسابگر قبوض جریمه برای اولین بار در کشور توسط لرستان ساخته شد

  رئیس تحقیقات کاربردی ناجا لرستان:


دستگاه حسابگر قبوض جریمه برای اولین بار در کشور توسط لرستان ساخته شد
منار:

به گزارش منار، سرهنگ محمدرضا مرادیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دفاتر تحقیقات کاربردی از سال ۸۷ در استان ها فعالیت خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: بُعد ذهنی و روانی امنیت یکی از آیتم های بسیار موثر در حوزه امنیت است.

وی موفقیت یک طرح صنعتی را مهمترین دستاورد این مرکز از سال گذشته تاکنون دانست و عنوان کرد: دستگاه های حسابگر دیجیتالی که که صدور قبض جریمه را انجام می دهد خارجی هستند که مرکز تحقیقات کاربردی ناجا لرستان موفق به تهیه یک دستگاه حسابگر شد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه این دستگاه حسابگر برای اولین بار در ایران توسط لرستان طراحی شده است، ادامه داد: به دلیل اینکه این مسئله در حوزه دانش بنیان است، به دنبال بومی سازی آن هستیم.

سرهنگ مرادیان با بیان اینکه پس از تکمیل مراحل اداری تمام کشور از این دستگاه استفاده خواهند کرد، تصریح کرد: استان لرستان پایلوت این طرح خواهد بود.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۹ جلسه اندیشه ورزی(اتاق فکر) داشتیم که در این جلسات مسائلی مانند آسیب شناسی، احساس امنیت و... مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان به برگزاری کارگاه های آموزشی و میزگردهای علمی توسط این مراکز اشاره کرد و گفت: در طول سال به ویژه در هفته ناجا در تمام مراکز و مساجد و... حضور یافته و بر اساس اولویت ها آموزش همگانی داریم.

 سرهنگ مرادیان به انتشار و چاپ یک فصل نامه علمی تخصصی توسط این مرکز اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که برای این فصلنامه مقاله ارسال کنند علاوه بر حمایت مادی و معنوی، مقاله آنها در سامانه جامع نشریات ناجا بارگذاری می شود.

وی عنوان کرد: برای اساتید و دانشجویانی که با ما همکاری می کنند داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر الزامی است و بیشتر با رشته هایط مانند جامعه شناسی و روانشناسی کار می کنیم.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان ادامه داد: برای کسانی که طرح علمی غیرصنعتی به ما ارائه می دهند بسته به نوع طرح و میزان بازدهی آن از سه الی ۱۲ ماه کسر خدمت سربازی می دهیم.

سرهنگ مرادیان با بیان اینکه به دنبال این هستیم کسانی که طرح های صنعتی پلیسی ارائه می دهند معاف از خدمت شوند، تصریح کرد: پایان نامه های ارشد و دکتری اگر در حوزه کار ما باشند نیز سه تا ۱۲ ماه کشر خدمت سربازی می گیرند.

وی افزود: از سال ۹۴ بنده مسئول این مرکز هستم و همان سال ۲۶ مورد کسر خدمت برای محققان علمی، سال گذشته نیز ۲۶ مورد و برای امسال ۳۰ مورد در دستورکار داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد