همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استخدام 19 هزار پرستار در سال 98

  استخدام 19 هزار پرستار در سال 98

معاون پرستاری وزیر بهداشت خبر داد
استخدام 19 هزار پرستار در سال 98

آغاز پوشش بیمه‌های مراقبت در منزل در 5 شهر/ معاون پرستاری وزارت بهداشت از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری و مشاوره در منزل خبر داد و گفت: این طرح در حوزه 5 بیماری و در ۵ شهر به صورت پایلوت آغاز شده و پس از رفع نواقص طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
به گزارش بازارکار مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بر اساس قول مساعد وزیر محترم سال آینده طی آزمون استخدامی ۱۹ هزار پرستار جدید جذب می‌شوند که تا حدودی می‌تواند کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌ها را جبران کند.
وی از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری و مشاوره در منزل خبر داد و گفت: این طرح در حوزه 5 بیماری و در ۵ شهر به صورت پایلوت آغاز شده و پس از رفع نواقص طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا این معاونت برای جذب پرستاران در سال آتی برنامه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اضافه کاری اجباری و عدم بازنشستگی به دلیل کمبود نیرو، پرستاران را در کشور آزار می‌دهد.
حضرتی پرستاری را از مشاغل دشوار کشور دانست و تاکید کرد: قانون بازنشستگی پرستاران ۲۵ سال است و این در صورتی است که سازمان با بازنشستگی آنها به دلیل کمبود نیرو مخالفت نکند.
وی با تاکید بر توجه وزارتخانه بهداشت بر پرستاری جامعه، از فعالیت مراکز مراقبت و مشاوره پرستاری در منزل در این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار مرکز فعال در این رابطه در کشور فعال شده است که بیماران می تواند در منازل پرستار داشته باشند که این موضوع علاوه بر کاهش هزینه و آسایش بیماران باعث خالی شدن تخت های بیمارستانی می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: بیمارستان رباط‌کریم از استانداردهای مطلوبی برخوردار است و رضایتمندی مطلوبی از سوی مردم از مجموعه وجود دارد این بیمارستان به طور قطع از کمبود پرستار رنج می‌برد و باید به چنین بیمارستان‌هایی نیروی جدید تغذیه شود.
به گزارش فارس، معاون پرستاری وزارت بهداشت به همراه جمعی از همکاران و دکتر اسدی شریف رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) رباط کریم از بخش های داخلی، اورژانس، جراحی و ... بازدید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد