همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سهم استان مرکزی از کارکنان دولت کمتر از میزان انتظار است

  

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مرکزی:
سهم استان مرکزی از کارکنان دولت کمتر از میزان انتظار است

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: سهم استان از کارکنان دولت نسبت به سهم جمعیتی کمتر از میزان انتظار است.
به گزارش بازارکار، رقیه یادگاری در شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی در خصوص بررسی وضعیت نیروی انسانی در ۷۴ دستگاه اجرایی استان اظهار کرد: حدود ۳۲ هزار نیروی انسانی در ۷۴ دستگاه اجرایی استان با احتساب آموزش و پرورش فعالند که نسبت به کشور دو درصد این افراد زیر دیپلم، ۱.۷۴ درصد دیپلم، ۱.۷۱ درصد فوق دیپلم، ۱.۵۸ درصد لیسانس، ۱.۸۳ درصد فوق لیسانس و ۱.۵۳ درصد در مقطع دکترا هستند.
وی در رابطه با وضعیت استخدامی در ۷۴ دستگاه اجرایی استان افزود: ۵۵ درصد نیروها رسمی، ۱۰ درصد قرارداد کارگری، ۱۷ درصد قرارداد کار معین، ۳ درصد رسمی کارگری و ۱۵ درصد به صورت پیمانی هستند که بنا بر این گزارش نیروهای رسمی بیشترین و نیروهای رسمی کارگری دارای کمترین تعداد را دارند.
رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مرکزی چهار هزار و ۴۶۹ نفر از شاغلین را نیروی شرکتی و دو هزار و ۹۴۷ نفر را سایر نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی دانست و گفت: ۱۸ دستگاه اجرایی در استان بیش از ۳۰ درصد پست‌های خود را به بانوان اختصاص داده‌اند و در بین دستگاه‌های اجرایی به ترتیب بهزیستی، علوم پزشکی اراک، علوم پزشکی ساوه، کانون پرورش فکری و سازمان انتقال خون بالای ۵۰ درصد نیروی زن در اختیار دارند.
یادگاری اضافه کرد: همچنین در بانک توسعه صادرات، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، شرکت پخش فرآورده‌های ملی، شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت گاز، حمل و نقل، بانک ملی، فرودگاه اراک، راه آهن، آزمایشگاه مکانیک خاک، شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر، حج و زیارت  و شرکت ارتباطات و زیرساخت کمتر از ۱۰ درصد نیروی زن فعالند.
وی در رابطه با سنوات خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان گفت: کارکنان دارای سنوات ۱۱ تا ۲۰ سال دارای بیشترین تعداد در دستگاه‌ها هستند.
رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۹۰ ایثارگر متشکل از ۸۱۲ خانم و ۲ هزار و ۲۷۸ مرد در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول فعالیت هستند که ۲۷ درصد آنها شاغل در پست‌های مدیریتی، ۴۱ درصد شاغل در پست‌های کارشناسی و ۳۲ درصد شاغل در پست‌های غیرکارشناسی هستند.
یادگاری افزود: از مجموع هزار و ۱۱ نفر رزمنده شاغل در دستگاه‌های اجرایی نیز، ۳۳ درصد شاغل در پست مدیریتی، ۳۴ درصد شاغل در پست های کارشناسی، ۳۳ درصد شاغل در پست‌های کارشناسی هستند.
وی روند تغییرات نیروی انسانی رسمی از سال ۹۳ تا ۹۷ را رو به افزایش دانست و گفت: علت این امر تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی است، همچنین روند تغییرات در وضعیت نیروهای پیمانی نیز رو به کاهش بوده است، اما به سبب تبدیل وضعیت برخی نیروهای قراردادی به پیمانی تغییری در این وضعیت مشاهده نمی‌شود.
رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی بویژه آموزش و پرروش با کمبود نیروی انسانی زیادی مواجه هستند و از نظر سرانه در کشور به ازای هر ۳۵ نفر یک نفر کارمند و در استان به ازای هر ۴۵ نفر یک کارمند وجود دارد که نیاز است برخی فعالیت‌ها برون‌سپاری و دولت کوچک شود.
یادگاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورودی‌ها کم و خروجی‌ها بسیار زیاد است و از سال ۹۳ تا ۹۷ این نسبت افزایش پیدا کرده است.
وی در خصوص تشکیل دولت الکترونیک نیز گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها و سامانه‌های الکترونیکی ایجاد شده، اما همچنان تا استقرار کامل دولت الکترونیک فاصله هست و به منظور شفاف سازی فعالیت‌های دولت و جلوگیری از فساد اداری و کیفیت‌بخشی به امور نیاز است حتما دولت الکترونیک به طور کامل استقرار پیدا کند.
به گزارش ایسنا، در این جلسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی نیز گفت: عمده فعالیت‌ها در استان‌ها انجام می‌شود اما اعتبارات هزینه‌ای به مرکز و ستاد تعلق می‌گیرد و تنها ۴ درصد اعتبارات متعلق به استان است.
مجید آنجفی بیان کرد: وضعیت توزیع نیروی انسانی نیز به همین شکل است، به طوری ‌که در حال حاضر ۵۴ درصد چارت سازمانی جهادکشاورزی استان خالی است و ۷۰۰ نفر کمبود نیرو در این سازمان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه  جهادکشاورزی استان امسال در برون‌سپاری رتبه یک را به خود اختصاص داده است، گفت: از لحاظ نیروی انسانی نیز وضعیت مناسب نیست به گونه‌ای که ۷۶.۳ درصد نیروها لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و ۱۲ درصد دیپلم و فوق دیپلم هستند و در حال حاضر بزرگترین مشکل، نیروهای خدماتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد