همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline


 دایرکت که روی لپتاپهای سری Inspiron شرکت Dell نصب است بنویسم. این قابلیت که توسط یک کلید به نام Media Direct در کنار دکمه Power لپ تاپ و یک نرم افزار به نام Dell Media Direct که بیشتر شبیه یک سیستم عامل عمل می کند ایجاد می شود و این امکان را می دهد که شما بدون لود کردن ویندوز یا هر سیستم عامل دیگری بتوانید به فایلهای رسانه ای خود از قبیل فیلم ، عکس ، موزیک و … دستیابی داشته باشید. اما مزیت این امکان مدیا دایرکت این است که شما زمانی که فقط می خواهید از فایلهای رسانه ای خود استفاده کنید نیاز به لود کردن ویندوز نداشته باشید و مقدار قابل توجهی در مصرف باطری صرفه جویی کنید.
هنگامی که ویندوز لود می شود تعدادی از نرم افزارها و درایورها نصب و اجرا می شوند که در کنار پردازشی که باید روی تصاویر و گرافیک ویندوز انجام شود مقدار مصرف باطری بالا می رود. مدیا دایرکت با لود کردن درایورهایی که مورد نیاز اجرای فایلهای صوتی و تصویری است و همینطور مصرف حجم کمتر پردازش در مصرف باطری صرفه جویی قابل ملاحظه ای می کند.
همچنین به همراه نسخه ۳.۰ این نرم افزار Instant Office ارائه می شود که می توان فایلهای Power Point Microsoft را با این سیستم برای پرزنتیشن های طولانی اجرا کرد و نگران اتمام شارژ باطری نبود.
مدیا دایرکت روی لپتاپهایی که دارای دکمه Media Direct هستند توسط شرکت Dell ارائه می شود ولی اگر شما لپتاپ بدون سیستم عامل بخرید این قابلیت وجود ندارد و باید DVD مدیا دایرکت را تهیه کنید و قبل از نصب سیستم عامل این قابلیت را فعال کنید. این DVD به همراه لپ تاپهایی Dell inspiron که چه با سیستم عامل و چه بی سیستم عامل فروخته می شوند ارائه نمی شود یعنی حتی لپ تاپهایی که روی آنها Media Direct نصب شده اند اگر هاردشان فرمت شودباید مجدد با استفاده از  DVDمدیا دایرکت این قابلیت را ایجاد کرد.  برای تهیه آن باید با شرکت Dell تماس گرفت ولی از آنجایی که شرکت Dell  به مشتریان ایرانی خود درون ایران مستقیما سرویس نمی دهد باید از مراکز خدمات Dell ( Deliran) این دی وی دی را تهیه کرد.
طریقه نصب Dell Media Direct 3.0 به این صورت است که دستگاه را با دی وی دی مربوطه بالا می آورید و در ابتدا از شما سوال می شود که کل فضای هارد به C اختصاص داده شود یا اینکه مقداری به C بقیه به پارتیشن D اختصاص داده شود. که گزینه دوم بهتر است. توجه کنید که با این کار کل اطلاعات موجود روی هارد از بین می رود. بعد از این از شما می خواهد که مقدار فضای درایو C را مشخص کنید که بهترین انتخاب ۱۵ تا ۲۰ گیگایایت است . سپس نرم افزار نصب چهار پارتیشن راتعریف می کند . اولی با فضای ۴۷ مگا بایت پارتیشن C با مقادر فضایی که شما تعین کرده اید و پارتیشن Media Direct با ۲ گیگابایت فضا و ما بقی را به D اختصاص می دهد که پارتیشن ۴۷ مگابایتی و پارتیشن Media Direct در ویندوز پنهان هستند. سپس نرم افزار نصب از شما می خواهد که دی وی دی را خارج کرده و دستگاه را ریستارت کنید و سیستم عامل خود را نصب کنید.
پس از اتمام نصب سیستم عامل و درایورهایش دی وی دی Media Direct را در ویندوز باز کنید تا ادامه نصب بصورت خودکار اجرا شود. سپس دستگاه راه اندازی مجدد می شود و با دی وی دی بوت کنید تا مراحل نصب پایان یابد. حال زمانی که دستگاه خاموش است دکمه Media Direct را فشار دهید تا سیستم با مدیا دایرکت بالا بیاید و این امکان وجود دارد که از دکمه های کنترلی که در جلوی لپ تاپ وجود دارد برای Play  و Stop و جلو و عقب بردن فیلم و موزیک استفاده کنید .
زمانی که در ویندوز هستید اگر این دکمه را بزنید نرم افزار Dell Media Experience اجرا می شود که تمام قابلیتهای Media Direct  را به شما می دهد با این تفاوت که چون ویندوز را لود کرده اید دیگر صرفه جویی در مصرف باطری را ندارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد