همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سهامداران عدالت ۳ روزه وام ۷ تا ۱۴ میلیونی بدون ضامن می گیرند| ارزش سهام عدالت بالاست آن را نفروشید!

  

دارندگان برگ سهام عدالت پس از ثبت نام در بانک ملی و تجارت و اخذ کارت اعتباری می توانند از ۷ تا ۱۴ میلیون تومان وام دریافت و یا اقدام به خرید کالا کنند، فرایند دریافت کارت اعتباری پس از ثبت نام ۳ روزه انجام می شود.

اسدالله خسروی؛ بازارمشمولان سهام عدالت پس از گذشت حدود ۱۴ سال انتظار اکنون می توانند از مزایای این نوع سهام بهره مند شوند. سهامی که خیلی از مشمولان آن را فروخته اند و یا عده ای طی این ۱۴ سال با کوتاه شدن دست آنها از دنیا هیچ وقت نتوانستند از آن استفاده کنند. ارزش این نوع سهام که به عقیده کارشناسان قابل توجه است اما در پی آشفتگی بازار سرمایه و افت شاخص بورس به نسبت پایین است چرا که سهام عدالت سهام شرکت های بزرگی است که ارزش فوق العاده ای دارند.

پس از آزادسازی سهام عدالت مسئولان و کارشناسان به مردم تاکید کردند در صورت امکان سهام خود را به ارزانی نفروشند و از آن به عنوان یک سرمایه کوچک در دراز مدت استفاده کنند اما خیلی ها از همان ابتدا اقدام به فروش آن کردند و پولشان را خُرد خُرد گرفتند که البته هنوز خیلی های نیز پول کامل آن را نگرفته اند.

وامی که به راحتی پرداخت می شود و نیازی به ضمانت ندارد
اکنون که قرار است آن سری از افرادی که سهام خود را نگه داشته و نفروخته اند به پشتوانه سهامشان در بازار سرمایه کارت اعتباری خرید کالا بگیرند و یا از این طریق وام دریافت کنند، بدون اینکه دغدغه ضامن داشته باشند چرا که نیمی از ارزش سهام عدالتی که دارند ضامن وام خرد و یا خرید کالا خواهد شد.

مبلغ اعتبار کارت خرید کالا ۷ یا ۱۴ میلیون تومان برای هر فرد دارای کارت سهام عدالت است که سهامشان را نفروخته اند بنابراین آن دسته از افرادی که ارزش سهام عدالتشان ۵۰۰ هزار تومان است ۷ میلیون تومان و کسانی که ارزش سهامشان یک میلیون تومان است ۱۴ میلیون می توانند وام و یا اعتبار خرید کالا را از بانک های تعریف شده اخذ کنند

مبلغ اعتبار کارت خرید کالا ۷ یا ۱۴ میلیون تومان برای هر فرد دارای کارت سهام عدالت است که سهامشان را نفروخته اند بنابراین آن دسته از افرادی که ارزش سهام عدالتشان ۵۰۰ هزار تومان است ۷ میلیون تومان و کسانی که ارزش سهامشان یک میلیون تومان است ۱۴ میلیون می توانند وام و یا اعتبار خرید کالا را از بانک های تعریف شده اخذ کنند.

این خبر را دیروز رئیس جمهور اعلام کرد. حسن روحانی دیروز گفت؛ یک خانوار سه نفره دارای برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، می تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اقتصادی دولت که از سوی رئیس جمهور اعلام شد، مقرر شده است که به ازای هر برگ سهام عدالت ۱ میلیون تومانی ۱۴ میلیون اعتبار و برای هر برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ۷ میلیون تومان اعتبار در کارتهای سهام عدالت لحاظ شود. به گفته رئیس جمهور، بر این اساس یک خانوار سه نفره میتواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.

ثبت نام اینترنتی برای وام خرد بدون حضور به شعب بانک
مهدی نعمتی مدیر روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره فرایند اخد کارت اعتباری کالا توسط سهامداران عدالت گفت: دارندگان کارت سهام عدالت (آنهایی که سهامشان را نفروخته اند) به راحتی می توانند بدون حضور در بانک و به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام دریافت کارت اعتباری کنند و از مزایای این طرح به خوبی استفاده کنند.

زیرساخت های فنی فرایند ارایه کارت اعتباری خرید کالا برای خیلی از بانک ها فراهم شده است و قرار است به زودی بانک های صادرات، آینده، کارآفرین و پاسارگاد نیز به جرگه بانک های ارایه دهنده کارت اعتباری سهام عدالت به مشمولان بپیوندند

وی با بیان اینکه فعلا ۲ بانک ملی و تجارت اقدام به ارایه کارت اعتباری سهام عدالت به مشمولان کرده اند، اظهارداشت: زیرساخت های فنی فرایند ارایه کارت اعتباری خرید کالا برای خیلی از بانک های فراهم شده است و قرار است و به زودی بانک های صادرات، آینده، کارآفرین و پاسارگاد نیز به جرگه بانک های ارایه دهنده کارت اعتباری سهام عدالت به مشمولان می پیوندند.

۳ تا ۵ روزه می توان کارت اعتباری خرید کالا گرفت
این مقام مسئول به فرایند چگونگی ثبت نام و دریافت کارت اعتباری اشاره کرد و افزود: مشمولان از طریق اپلیکیشن‌های بانک به راحتی می توانند اقدام به ثبت نام و درخواست وام یا کارت اعتباری کنند، طوری که از زمان ثبت نام تا دریافت کارت اعتباری پس از استعلام ۳ تا ۵ روز زمان می برد.  

چنانچه گیرنده وام سهام عدالت اقدام به دریافت کارت اعتباری و یا وام کند و آن منابع را کمتر از یک ماه بکار گرفته و دوباره به بانک برگرداند سودی به آن تعلق نمی گیرد اما در صورت استفاده از آن بیش از یک ماه مشمول پرداخت سود ۱۸ درصدی بانک خواهد شد

وی ادامه داد: چنانچه گیرنده وام سهام عدالت اقدام به دریافت کارت اعتباری و یا وام کند و آن منابع را کمتر از یک ماه بکار گرفته و دوباره به بانک برگرداند سودی به آن تعلق نمی گیرد اما در صورت استفاده از آن بیش از یک ماه مشمول پرداخت سود ۱۸ درصدی بانک خواهد شد.

نعمتی درباره اینکه گفته می شود آن دسته از مشمولان سهام عدالتی که می خواهند برای دریافت کارت اعتباری اقدام به ثبت نام کنند حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند، سرنوشت افراد که هنوز کارت ملی آنها تعویض نشده است در این زمینه چه خواهد شد گفت: این افراد باید از شماره سریال برگه ای که از ثبت احوال برای تحویل و یا ثبت نام تعویض کارت گرفته اند می توانند استفاده کنند.

مشمولان سهام عدالت برای دیافت کارت اعتباری باید در بانک های تعریف شده حساب باز کنند
سئوال خیلی از سهامداران عدالت این است که آیا برای ثبت نام کارت اعتبار سهام عدالت باید در بانک های ملی و تجارت که هم اکنون درحال خدمات رسانی به سهامداران عدالت برای دربافت کارت اعتباری هستند باید حساب باز کنند؟ باید گفت که افراد باید در هر یک از این ۲ بانک، حساب داشته باشند و از طریق اپلیکیشن‌های بانک اقدام به ثبت نام کنند، اما نکته‌ای که سهامداران باید به آن توجه کنند این است که حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند.  

همچنین محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص گفت: همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند این درحالی است که این افراد  باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام کنند. با این وجود مشمولان سهام عدالت، که شرایط عمومی دریافت تسهیلات را در بانک‌ها دارند، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

یکی از شرایط دریافت تسهیلات سهام عدالت این است که سهام فرد نباید توقیف شده باشد. این افراد باید قبل از ورود به سامانه بانک، حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند

به گفته وی یکی از شرایط دریافت تسهیلات سهام عدالت این است که سهام فرد نباید توقیف شده باشد. این افراد باید قبل از ورود به سامانه بانک، حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند. حال با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند حتما در روزهای کاری و در ساعت ۸ صبح تا ۱۶ اقدام به ثبت نام کنند تا فرایند توثیق سهام، سریعتر انجام شود.

محمدی همچنین درباره محاسبه مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت گفت: بطور مثال امروز ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت ۶ میلیون تومان است و بانک ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت را کارت اعتباری می‌دهد.

سهام ارزشمند عدالت خود را مفت نفروشید
اسماعیل غلامی، معاون پیشین سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» گفت: ارزش سهام عدالت خیلی بالاست چرا که این سهام جزو سهام شرکتهای بزرگ سودآوری هستند که سهامداران آن می توانند در آینده از این سهام به خوبی استفاده کنند در چنین شرایطی سهامداران عدالت نباید اقدام به فروش سهامشان کنند چرا که خریداران این نوع سهام چون به خوبی می دانند سهام عدالت سودوری بالای در آینده دارد بنابراین آن را ارزان می خرند و دست سهامداران را از بازار سودآور بورس که در صورت رونق بخشی به خوبی متحول می شود را به نفع خود کوتاه می کنند.

بنا به این گزارش، هدف از اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، افزایش نقدینگی سهامداران بود. بر این اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی از سوی شورای عالی بورس و بانک مرکزی، فرایند اعطای توثیق سهام عدالت را انجام می‌دهد. تاکنون بیش از ۶ هزار درخواست از سوی مشمولان سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری ارسال و توثیق شد. در حال حاضر ۲ بانک ملی و تجارت زیرساخت های لازم را انجام داده اند بطوریکه بانک ملی اسفند ماه ۹۹ و بانک تجارت از ۷ فروردین ۱۴۰۰ اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد