همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مراحل ثبت نام قبولی های فنی و حرفه ای

  به اطلاع متقاضیانی که‌ در آزمون‌ مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته‌ نظام‌جدید (دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای‌ و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال‌ 1400 (اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و  یا رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی) پذیرفته‌ شده‌اند، می رساند:

الف‌ - پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ رشته‌های‌ مختلف تحصیلی:

متقاضیانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌‌شدگان‌ نهایی‌ این آزمون اعلام‌ شده‌ است‌، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) در تاریخ 1400/06/31 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فنی و حرفه ای یا موسسه محل قبولی مراجعه نمایند. (آدرس درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فنی و حرفه ای برای پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه و شبانه www.tvu.ac.ir  می‌باشد). در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در درگاه اطلاع رسانی آموزشکده یا موسسه محل قبولی، پذیرفته‌شدگان لازم است با توجه‌ به‌ نشانی و آدرس مؤسسات مندرج در جداول شماره 9 صفحات‌ 186 تا 220 دفترچه ‌راهنمای‌ ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ نظام‌جدید (دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای‌ و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال‌ 1400، نسبت‌ به‌ شناسایی‌ مؤسسه محل‌ قبولی‌ خود اقدام و در یکی از روزهای شنبه مورخ 03/07/1400 و یا یک‌شنبه مورخ 04/07/ 1400 برای‌ ثبت‌‌نام‌ در موسسه محل‌ قبولی‌ خود اقدام نمایند. عدم اقدام به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

ب - مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌ نام‌ از پذیرفته‌شدگان: 

1- اصل‌ مدرک‌ دیپلم‌ یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی‌ از شاخه‌های‌ کار و دانش‌ و یا فنی‌ و حرفه‌ای‌ از محل‌ تحصیل‌ مبنی‌ بر گذراندن‌ همه‌ واحدهای ‌درسی، کارورزی‌ و کارآموزی‌ در دوره‌ سه‌ ساله‌ تا پایان‌ شهریور ماه 1400 که‌ به‌ تائید رئیس‌ مؤسسه محل ‌تحصیل‌ رسیده‌ باشد.

تبصره 1: پذیرفته‌شدگان دارای دیپلم شاخه نظری نظام ترمی واحدی و یا سالی واحدی در زمان ثبت‌نام علاوه بر مدرک دیپلم، می‌بایست گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا 1400/06/31 را نیز ارائه نمایند.

تبصره 2: با توجه به اینکه مطابق ضوابط به دانش آموزان و هنرجویان سال آخر کار و دانش و یا فنی و حرفه ای به شرط اخذ دیپلم تا تاریخ 1400/11/30 اجازه انتخاب کدرشته های تحصیلی نیمسال دوم داده شده است، لذا ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان آن دسته ‌از کدرشته های تحصیلی‌که پذیرش‌ آن مربوط‌ به ‌نیمسال دوم سال‌تحصیلی 1401-1400 می‌باشد، بشرط اخذ مدرک تحصیلی دیپلم تا تاریخ 1400/11/30 بلامانع می باشد.

2- اصل‌ مدرک دیپلم‌ متوسطه‌ و یا گواهی‌ موقت‌ پایان‌ تحصیلات‌ متوسطه‌ نظام‌ قدیم‌ آموزش‌ متوسطه‌  متناسب‌ با نوع‌ رشته‌ قبولی.

3- اصل مدرک دیپلم شاخه نظری نظام آموزش جدید (نظام 3-3-6) یا نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی و یا گواهی موقت پایان تحصیلات متناسب با نوع رشته قبولی (متقاضیان دیپلم شاخه نظری نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی می‌بایست در زمان ثبت نام علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک پیش‌دانشگاهی نیز ارائه نمایند).

4- درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم از سامانه «دریافت تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس: emt.medu.ir  و ارائه رسید (کد پیگیری) آن به دانشگاه محل قبولی.

5- اصل‌ شناسنامه‌ و دو برگ‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آن‌.

6- اصل کارت ملی و دو برگ فتوکپی از پشت و روی آن 

7- شش قطعه‌ عکس‌ 4×3 تمام‌ رخ‌ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.

8- مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ برادران را با توجه‌ به‌ بند مقرارت وظیفه عمومی مندرج‌ در صفحه 18 دفترچه‌ راهنمای‌ ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره‌های‌ کاردانی‌ ‌نظام‌جدید (دانشگاه‌ فنی‌ و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی ‌غیرانتفاعی) سال 1400 مشخص ‌کند.

توجه: افرادی که با  استفاده از سهمیه رزمندگان، ایثارگران (شامل: 1- رزمندگان بسیجی. 2- رزمندگان جهادگر. 3- رزمندگان نیروهای مسلح. 4-خانواده معظم شهدا «پدر، مادر، خواهر و برادرشهید». 5- همسر و فرزندان معظم شهدا و یا مفقودالاثر. 6- جانبازان با جانبازی 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان. 7- جانبازان با جانبازی زیر 25% و همسر و فرزندان آنان. 8- آزادگان و فرزندان و همسر آنان. 9- همسر و فرزندان رزمندگان بسیجی، جهادگر و یا نیروهای مسلح با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه) پذیرفته ‌شده‌اند، در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائه فرم و یا مدرکی در رابطه با تائید سهمیه ثبت نامی خویش نمی باشند. درصورت عدم تایید سهمیه پذیرفته‌شدگان مذکور از سوی ارگان ذیربط، موضوع از طریق این سازمان به موسسه محل قبولی اعلام خواهد شد.

لازم به توضیح است با توجه به شرایط وضعیت بیماری کرونا ثبت نام در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بصورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود. لذا ضرورت دارد پذیرفته شدگان با توجه به اطلاعیه دانشگاه محل قبولی درخصوص نحوه ارائه مدارک به آن دانشگاه توجه لازم را داشته باشند.

ج ‍- قابل توجه پذیرفته شدگان :

1- کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضیان در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان این کدرشته‌ها در سهمیه مربوط، با توجه به نمره‌کل و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته‌ محلهای انتخابی و سایر اطلاعات مفید دیگری همزمان با اعلام نتیجه در درگاه اطلاع‌رسانی این  سازمان قرار داده می شود.

2- به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود که قبل از مراجعه در تاریخهای تعیین شده برای ثبت‌نام، برای اطلاع دقیق از زمان و مدارک لازم  برای  ثبت نام به درگاه اطلاع رسانی موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند.

3- در هر مرحله از ثبت‌نام و یا هنگام تحصیل چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان نموده و اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نمی‌باشد قبولی متقاضی باطل و از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

د) نحوه ارتباط با این سازمان و ارسال درخواست 

1- باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

2- با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی هایی که به صورت مختلف به عمل آمده، از صحت کدرشته محل قبولی اعلام شده پذیرفته‌شدگان اطمینان حاصل شده و متقاضیان پس از دریافت کارنامه از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان در صورتی‌که درباره کدرشته‌های انتخابی و سایر مندرجات کارنامه سوالی داشته ‌باشند، می‌توانند درخواست خود را حداکثر تا تاریخ 07/07/1400 از طریق سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور (روش اعلام شده در بند 1 قسمت د) به این سازمان ارسال نمایند. به درخواستهایی که بعد از تاریخ 07/07/1400 در این خصوص به سازمان ارسال گردد، ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

3- ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور  و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن‌ 42163-021 در میان بگذارند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد