همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اطلاعیه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1400 (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی)

  

اطلاعیه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1400 (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی)

به اطلاع پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکزآموزشی دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور(رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی)، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 1401-1400 می‌رساند، نتایج آزمون در درگاه اطلاع‌رسانی این ‌سازمان منتشر گردید.

الف ) توضیحات کلی برای اطلاع همه متقاضیان:

1- پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم، علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه، ضرورت دارد ابتدا در تاریخ 04/07/1400 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا موسسه محل قبولی برنامه ‌زمانی مشخصی را برای ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی خود درج ننموده باشد، پذیرفته‌شدگان لازم است مطابق روزهای تعیین شده طبق جدول زیر برای ثبت‌نام در محل قبولی اقدام نمایند. عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

جدول برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان برای آن‌دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که برنامه‌زمانی برای ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی خود اعلام ننموده‌اند

روز و تاریخ ثبت‌نام

ترتیب حرف اول نام خانوادگی

سه شنبه مورخ 06/07/1400

الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ -ح – خ- د

چهارشنبه مورخ 07/07/1400

ذ– ر – ز- ژ – س -ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ

شنبه مورخ 10/07/1400

 ف – ق – ک -گ – ل – م – ن – و - هـ - ی

2-‌ نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود. متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

3-‌ برای پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل نموده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه مورخ 08/07/1400 در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

4-‌ تغییرات منعکس شده به این سازمان در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگانهای ذیربط و ... در نتیجه نهایی ذینفع اعمال گردیده است. ضمناً متقاضیان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی (در تاریخ 08/07/1400) کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده نمایند.

ب) توضیح درخصوص معرفی شدگان مرحله دوم برای رشته ­های دارای شرایط خاص:

کدهای 11 و 17 (دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی)، 12 (دانشگاه شاهد)، 14 (دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری)، 15 ( مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی)، 18 (دانشکده غیرانتفاعی رفاه)، 19 (دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران)، 20 (رشته های بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، 21 (دانشگاه شهید مطهری)، 22 (رشته های بورسیه وزارت دفاع)، 23 (دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)، 24 (معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا «ع» مشهد)، 25 (رشته های بورسیه ارتش)، 26 (رشته های بورسیه نیروی انتظامی)، 29 (رشته کاردانی و کارشناسی فوریتهای پزشکی و پیش‌بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی)، 30 (دانشکده آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم) ، 31 (دانشگاه جامع امام حسین (ع)) و 32 (رشته­های پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی کاردانی بهداشت عمومی دانشگاههای علوم پزشکی)

1- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی، یکی از کدهای فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسات مذکور قرار گرفته‌اند. 

2- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده (5 رقمی)، یکی از کدهای 2 رقمی فوق نیز در اعلام نتایج برای آنها مشخص گردیده، توجه داشته ‌باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته‌ قبولی اعلامی، در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور نیز قرار گرفته‌اند.

3- متقاضیانی که برای آنان یکی از کدهای 2 رقمی فوق اعلام شده، لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه‌ روز یکشنبه مورخ 11/07/1400 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌شود و آن دسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری می‌باشند می‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت‌نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. لازم به تاکید است آن دسته از متقاضیانی که در کد‌رشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت نموده و پس از تایید در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون اعلام شده با کد 5 رقمی) باطل خواهد شد.

ج) مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام از پذیرفته شدگان:

هر یک از پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) می‌بایست حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل نمایند.

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه « تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرسhttps://emt.medu.ir   با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل­های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت نمایندپذیرفته‌شدگان می‌بایست در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کدپیگیری دریافت شده از سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج نموده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.کارشناس­دانشگاه/مؤسسه می‌تواند پس از مراجعه به آدرسhttps://kemt.medu.ir  وارد شده،تأییدیه‌های دانشگاه/مؤسسه خود را دریافت نماید.

تبصره 1: برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمی­باشد.

تبصره 2: فارغ‌التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی 4 و 6 ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نمایند.

تبصره 3: پذیرفته‌شدگان علاوه براقدامات فوق،به سامانه تایید تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://emt.medu.ir   مراجعه و درخواست تاییدیه تحصیلی نموده و اصل دیپلم را به دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

ردیف

مورد (دیپلم ‌یا مدرک‌ تحصیلی)

نوع مدرک

توضیح و موارد بررسی

1-1

نظام‌ قدیم ‌آموزش‌ متوسطه

- اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم.

- بخش ‌و شهرستان ‌محل ‌‌اخذ دیپلم، سال ما قبل و دو سال ماقبل دیپلم می‌بایست ‌با سه سال تحصیل‌ مندرج ‌در فایل‌ یکسان باشد.

- تاریخ اخذ دیپلم در هر یک از رشته‌های ‌تحصیلی نیمسال اول‌ باید حداکثر تا پایان 1400/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 1400/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "باطل" خواهد بود.

- عنوان دیپلم ارائه شده با عنوان دیپلم مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.

1-2

- گواهی ‌تحصیلی ‌سال ‌ماقبل و 2 سال‌ ‌ماقبل دیپلم با درج‌ بخش‌ و شهرستان ‌محل تحصیل‌ با مهر و امضای ‌مدیر دبیرستان و یا‌ هنرستان.

1-3

- اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.

- رشته‌های ‌تحصیلی ‌گزینش ‌صرفاً بر اساس ‌سوابق ‌تحصیلی‌ (معدل‌ کتبی)

2-1

نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی ‌واحدی

 

- اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش‌دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی.

- تاریخ اخذ دوره پیش‌دانشگاهی در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 1400/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 1400/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد " باطل " خواهد بود.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ دوره‌‌ پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم‌ و سال ‌ماقبل ‌از دیپلم‌ می‌بایست با سه‌ سال تحصیل مندرج در فایل یکسان باشد.

2-2

- اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی ‌‌دیپلم ‌‌متوسطه‌ ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی/ سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک.

2-3

- اصل ‌مدرک‌ و ‌یا گواهی ‌سال‌ ما قبل ‌دیپلم‌ با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان ‌با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک.

2-4

- اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی (ریاضی‌ فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) در هر یک‌ از سال‌های 1384 به بعد با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.

 

---------------------------

 

 

 

 

 

 

 

2-5

- اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی (ریاضی ‌فیزیک، علوم‌تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر) از سال 1391 با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش

3-1

نظام آموزشی جدید

 (6-3-3)

- اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی ‌‌دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک.

- کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم)

- تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی برای نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 1400/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 1400/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد" باطل " خواهد بود.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ تحصیلی پایه‌های دهم‌ تا دوازدهم، می‌بایست ‌با سه ‌سال تحصیل‌ مندرج در ‌فایل‌ یکسان باشد.

3-2

3-3


4

 

دانشجویان:

اخراجی آموزشی و یا انصرافی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

- اصل فرم انصراف از تحصیل

-دانشجویان اخراجی آموزشی و یا دانشجوی انصرافی دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حداکثر تا تاریخ 99/12/25 لازم است فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تأیید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان داخل ارائه نمایند. (فرم شماره 2 – ص 72- دفترچه راهنمای ثبت نام)

5

دارندگان مدرک‌ معادل‌کاردانی‌

 

- اصل مدرک و یا گواهی دانش‌آموختگی در دوره‌ی معادل.

- براساس مصوبه جلسه 771 مورخ 94/08/26 و نامه شماره 5714/99/دش مورخ99/04/30شورای عالی انقلاب فرهنگی، همة دارندگان مدرک معادل که طی سال‌های1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

6

دارندگان‌ مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

- اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم).

- تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 1400/07/30 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 1400/11/30 و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "باطل" خواهد بود.

7

‌دارندگان‌ مدرک کاردانی ‌گروه ‌آموزشی پزشکی

- پایان‌‌ طرح‌ نیروی ‌انسانی‌ تاریخ 1400/06/31 (فارغ‌التحصیلان رشته‌های گروه آموزش پزشکی) پذیرفته‌شدگان ‌رشته‌های تحصیلی نیمسال ‌اول ‌و یا 1400/11/30 برای ‌رشته‌های‌ تحصیلی پذیرش برای ‌نیمسال‌ دوم باشد.

8

دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید

- اصل‌ و یا گواهی ‌مدرک‌ کاردانی‌ پیوسته ‌آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای، دانشگاه جامع‌ علمی – کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی.

- اصل یا گواهی تحصیلی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان‌ و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک.

- مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش‌دانشگاهی‌برای پذیرفته‌شدگان ملاک عمل ‌و قابل‌قبول می‌باشد‌.

- با قید تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 1400/07/30 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 14/11/3000 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "باطل" خواهد بود.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ سال تحصیلی اول، دوم و سوم ‌می‌بایست با سه‌‌سال ذکر شده در فایل یکسان‌ باشد.

- بررسی معدل کل دیپلم نظام جدید رشته‌های فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش برای پذیرفته‌‌شدگان ‌رشته‌های‌ تحصیلی‌ پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند.

- دیپلمه‌های ‌فنی مشمول سوابق نمی‌شوند.

9

دارندگان مدرک حوزی

ارائه موافقت نامه رسمی و بدون قید و شرط مدیریت حوزه‌های علمیه و یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان.

بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 74/11/03 شورای انقلاب فرهنگی، دارندگان مدرک حوزوه علمیه فقط در صورت دارا بودن مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی می‌توانند در دوره کارشناسی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

10

کارمندان دولت

اصل‌ حکم‌ مرخصی‌ سالانه ‌یاموافقت‌رسمی‌وبدون ‌قیدوشرط.

----------------

11

گواهی اشتغال

تصویر حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، شاغلین‌ و بازنشستگان‌ وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری ‌و بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی و سایر مؤسسات آموزشی تابعه وزارتخانه‌های مذکور.

----------------

12

سهمیه مناطق محروم

کدرشته‌های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته‌تحصیلی:

- علوم‌ ریاضی ‌و فنی (صفحات 126 تا 130)

- علوم‌ تجربی (صفحات 175 تا 177)

- علوم انسانی (صفحات 101 و 104)

- هنر (صفحات 49 و 50)     

- زبان‌های‌خارجی (صفحات 71 و 72)‌

- پذیرفته شده می‌بایست حسب مورد و با توجه به کد قبولی بومی یکی از استان‌های: ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان،‌ کردستان، کرمانشاه، ‌کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان مطابق ضوابط مندرج در صفحه 21 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (شماره 2)‌ باشد.

13

سهمیه‌ متقاضیان مناطق درگیر بلایای طبیعی ‌و سایر مصوبات

استان‌های آذربایجان شرقی و غربی،خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان و لرستان

 

کدرشته‌های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته‌تحصیلی:

- علوم ریاضی و فنی (صفحات 130 تا 138)

- علوم تجربی (صفحات 177 تا 185)

- علوم انسانی (صفحات 104 تا 112)

- هنر (صفحات 50 و 51)

- زبان‌های خارجی (‌صفحه 72)‌

- بومی یکی از بخش‌های شهرستان‌های ذیربط.

- محل اقامت و یا محل اخذ مدرک تحصیلی سال دوازدهم یا یازدهم و یا دهم (نظام جدید آموزشی 3-3-6) و یا ‌پیش‌دانشگاهی یا دیپلم یا ماقبل دیپلم (نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) در یکی ‌از بخش‌ها و یا شهرستان‌های ذیربط ‌باشد.

- ارائه گواهی تأیید محل سکونت ازسوی فرمانداری ذیربط (نمونه فرم صفحه 39)

 

14

سهمیه متقاضیان شهرستان‌های جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج و منوجان) و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان

متقاضیان مشمول توضیحات صفحات 21 و 22 دفترچه راهنمای انتخاب رشته

ارائه گواهی اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر و همچنین محل تولد در یکی از شهرها (یا بخش‌های) مذکور

15

سهمیه بهیاران

- معرفی‌نامه‌ مبنی بر داشتن ‌3 ‌سال ‌خدمت، ‌اعم از دولتی ‌یا‌ غیردولتی ‌به عنوان بهیار در استان محل خدمت اشتغال با تأیید دفتر پرستاری محل خدمت.

- ارائه مدرک دیپلم کامل متوسطه بهیاری نظام قدیم (چهارساله) و یا نظام جدید 3-3-6 (سه ساله) و یا دیپلم بهیاری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی ‌به ‌همراه مدرک‌ پیش‌دانشگاهی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ 1400/06/31

- رشته تحصیلی قبولی: کارشناسی پیوسته رشته پرستاری.

- سایر شرایط و ضوابط در صفحه 27 دفترچه راهنمای ثبت نام درج گردیده است.

16

سهمیه 30% دانشجوی بومی از محل اصلاح قانون عدالت آموزشی، مصوبه سال 1392 مجلس‌ محترم‌ شورای‌ اسلامی

ارائه مدرک دلیل بر بومی بودن با توجه به محل قبولی در رشته‌های تحصیلی مندرج در صفحات 144 تا 174 دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی

- اخذ تعهد خدمت بصورت محضری مبنی بر 3 برابر طول مدت تحصیل از پذیرفته شده.

17

تمامی ‌پذیرفته‌‌شدگان‌

- اصل شناسنامه به انضمام 1 نسخه تصویر از تمام صفحات آن

-------------------

18

- اصل‌کارت ملی به انضمام یک برگ‌تصویر پشت‌و روی آن

-------------------

19

- 3 ‌قطعه ‌عکس‌ تمام‌رخ ‌4×3 تهیه ‌شده ‌در سال جاری

-------------------

20

- اصل‌ و کپی دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، ارتش و...

-------------------

21

-------------------

- باید واجد شرایط‌ عمومی ‌قید شده ‌در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون (شماره 1) باشند.

22

تمامی ‌پذیرفته‌‌شدگان (برادران)

- مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه.

- با توجه ‌به ‌یکی از بند‌های مندرج در صفحات 20 تا 22 دفترچه راهنمای ثبت‌نام‌وشرکت درآزمون (شماره 1)

23

برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته قبولی

-------------------

- جداول ‌نقص عضو غیرمؤثر در فعالیت مطلوب حرفه‌ای گروه‌های آزمایشی پنجگانه در صفحه 1 بخش پیوست‌ها درج گردیده است. لازم به ذکر است بخش پیوست در قالب یک فایلpdf  در درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده و دریافت می‌باشد.

 

 نکات مهم:

1- با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی (برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی 3-3-6) در نیمه دوم شهریور ماه، در صورتی که پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام موفق به ارائه گواهی فراغت از تحصیل نگردند، از آنان تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فارغ‌التحصیلی تا تاریخ‌ 1400/06/31 اخذ خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ 1400/07/30 قبولی آنان لغو می‌گردد.

2- اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع) در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام نخواهد شد. با پذیرفته‌شدگان برای انجام مراحل ثبت‌نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

3- اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقباً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

4- به استناد نامه شماره 818014/3 مورخ 1400/04/23 معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به اطلاع متقاضیان می­رساند این معاونت در نظر دارد در راستای حمایت از حوزه ­های علوم پایه و کمک به جذب استعدادهای برتر کنکور سراسری در رشته ­های مربوطه، از رتبه­ های کشوری زیر 500 کنکور سراسری و برندگان مدال جهانی المپیادهای علمی دانش آموزی در صورت ورود به رشته ­های علوم پایه، شامل حوزه­ های ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، شیمی و زمین شناسی با اعطای بورسیه به مبلغ ماهیانه 10 میلیون ریال به مدت یک سال و سپس به مدت سه سال با شرط کسب رتبه برتر در طی اشتغال به تحصیل، حمایت نماید.

د) برخی از اصلاحات مربوط به دفترچه های راهنمای انتخاب رشته:

1-در گروه علوم تجربی پذیرش کدرشته محل (37654) شیمی کابردی دانشگاه تبریز ، از نیمسال اول به نیمسال دوم تغییر یافت.

2-در گروه‌های علوم تجربی و علوم انسانی جنس پذیرش کدرشته محل (37712) مدیریت بیمه و کدرشته محل (37713) مدیریت صنعتی دانشگاه گنبد (محل تحصیل دانشکده علوم انسانی آزادشهر)، از (زن و مرد) به فقط زن تغییر یافت.

3-در گروه علوم انسانی کدرشته محل (37128) مردم شناسی دانشگاه ایلام حذف شده و پذیرش ندارد.

4-نام «دانشگاه پیام نور استان اصفهان – واحد مبارکه» به «دانشگاه پیام نور استان اصفهان- مرکز مبارکه» تغییر یافت.

5-نام رشته « اقتصاد کشاورزی» به «مهندسی اقتصاد کشاورزی» تغییر یافت.

6-نام رشته « ترویج و آموزش کشاورزی پایدار» به « مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار» تغییر یافت.

7-نام رشته « علوم دامی » به « مهندسی علوم دامی» تغییر یافت.

8-نام رشته « گیاه‌پزشکی » به « مهندسی گیاه‌پزشکی» تغییر یافت.

9-نام رشته « مدیریت آموزشی» به « مدیریت آموزشی (با رویکرد آموزش سازمانی)» تغییر یافت.

هـ)‌ نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور:

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سئوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی می‌توانند حداکثر تا تاریخ 14/07/1400 به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 14/07/1400 واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثرداده نخواهد شد.

ضمناً متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021  مطرح نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد