همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

گوگل

  به گوگل لقب  «قهرمان موتورهای جست‌وجو» داده شده است، چرا که هر روز ۸.۵ میلیارد جست‌وجو را پردازش می‌کند. این تعداد جست‌وجو بیشتر از ستاره‌های کهکشان است! 

گوگل دارای شاخص شگفت‌انگیز بیش از ۴۰میلیارد صفحه وب است اما بخش جالب اینجاست که گوگل این مجموعه عظیم وبسایت‌ها را در کمتر از نیم ثانیه بررسی می‌کند، یعنی به اندازه یک پلک زدن! در ۲۵مرداد ۱۳۹۲ گوگل به مدت ۵ دقیقه قابل دسترسی نبود؛ در این مدت مصرف جهانی اینترنت تا ۴۰درصد کاهش یافت. این واقعیت بر اهمیت بسیار زیاد گوگل در دنیای امروز تاکید می‌کند. گوگل پرکاربردترین موتور جست‌وجو در سراسر جهان است.

بیش از ۸۰‌درصد از ترافیک جست‌وجوی دسکتاپ و ۶۰‌درصد از جست‌وجوی تلفن‌های همراه از طریق گوگل انجام می‌شود. علت این استفاده گسترده، صفحه اصلی گوگل است که به ۸۰ زبان مختلف در دسترس بوده و  مترجم گوگل نیز به تمامی این ۸۰ زبان موجود است. تا تیر ۱۴۰۲ موتور جست‌وجوی گوگل سهمی حدود ۸۳.۴۹درصدی را داشته است.

موتور جست‌وجوی بینگ ۹.۱۹درصد و یاهو ۲.۷۲درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند اما در برخی کشورها جایگزین‌های گوگل تا حدی پیشرو یا در حال رقابت با آن هستند. تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۲درصد از کاربران اینترنت در روسیه از یاندکس استفاده می‌کردند.

در چین بایدو با سهمی ۸۶‌درصدی تا دسامبر ۲۰۲۱ پرکاربردترین موتور جست‌وجو در این کشور بود. در کشورهای دیگر مانند ژاپن و مکزیک، مردم تمایل دارند از یاهو همراه با گوگل استفاده کنند. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، تقریبا ۵۶‌درصد از پاسخ‌دهندگان در ژاپن گفتند که در چهار هفته گذشته از یاهو استفاده کرده‌اند.

در همان سال بیش از ۲۷‌درصد از کاربران مکزیک گفتند که از یاهو استفاده می‌کنند. در بریتانیا موتور جست‌وجوی بینگ که توسط مایکروسافت اداره می‌شود، دومین موتور جست‌وجوی محبوب پس از گوگل است.

با این حال تسلط گوگل بر بازار جست‌وجو همیشه مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و به شدت توسط مقامات و ناظران صنعت رصد می‌شود. در سال ۲۰۱۷ کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل را به‌دلیل سوء‌استفاده از انحصار خود در تبلیغات آنلاین بیش از هشت میلیارد یورو جریمه کرد.

در مارس ۲۰۱۹ این کمیسیون متوجه شد که گوگل با اعمال محدودیت‌های قراردادی روی وبسایت‌های شخص ثالث به منظور کاهش رقابت‌پذیری، قوانین ضدانحصار را نقض کرده و این شرکت را دوباره ۱.۷میلیارد یورو جریمه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد