همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

علوم پزشکی شهید بهشتی از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های ژنتیک ، بیوشیمی ، زیست سلولی و مولکولی و میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی و همچنین پزشکان عمومی دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)


فرم استخدام

شرکت دولتی فعال در زمینه پروژه های عمرانی

شرکت دولتی فعال در زمینه پروژه های عمرانی کشور از کارشناسان عمران ، مکانیک ، معماری ، صنایع ، برق و کامپیوتر دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)


فرم استخدام

کشتیرانی جمهوری اسلامی(22/10/1388)

کشتیرانی جمهوری اسلامی جهت تکمیل کادر متخصصی دریایی خود از دارندگان مدرک کارشناسی برق در تمامی گرایش ها دعوت به همکاری می کند (آگهی کامل) . (22/10/1388)


فرم استخدام

مرکز آموزش علمی کاربردی نورآباد

مرکز آموزش علمی کاربردی نورآباد از دارندگان مدارک کارشناسی ارشد در رشته های کامپیوتر ، مکانیک ، شیمی ، حسابداری ، مترجمی زبان انگلیسی ، روانشناسی و یا مشاوره دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)


فرم دعوت به همکاری

مجتمع مس سونگون در 52 ردیف شغلی

مجتمع مس سونگون در 52 ردیف شغلی از کارشناسان مهندسی معدن ، عمران ، کامپیوتر ، مکانیک ، حسابداری ، برق ، صنایع و شیمی دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)


فرم استخدام شماره یک

فرم استخدام شماره دو

بررسی گوشی های موبایل در ایران و جهان

Nokia
Samsung
Sony Ericsson
Motorola
HTC
LG
i-mate
Apple
Gigabyte
HP
T-Mobile
ACER
Vertu
Hyundai
BlackBerry
Matrix
Asus
سایر ...

سوالات کارشناسی ارشد 86-87-88با جواب

سوالات کارشناسی ارشد 86-87-88با جواب

می توانید سوالات کارشناسی ارشد سال های 86تا 88 آزمون سراسری را با پاسخنامه دریافت کنید
کد رشته خود را به 09369824488 پیامک کنید.
کشاورزی
علوم پایه
فنی و مهندسی
انسانی
وسایر رشته ها موجود است.
قیمت با هزینه پست محاسبه خواهد شد
از 3000تا 5000 تومان



ارسال آگهی: ‪سه‌شنبه، ۲۲ دی ۱۳۸۸‬
قیمت: 3000/5000

مشخصات آگهی

نام:محسن
ایمیل:
تلفن: 09369824488
انقضا:‪شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۸۸‬
موقعیت:
آدرس:

اعلام تاریخ توزیع کارت آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور

اعلام تاریخ توزیع کارت آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور

زمان و نحوه توزیع کارت آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور منتشر شد.
به گزارش خبرنگار بازارکار، داوطلبان جهت دریافت کارت ورود به جلسه در روز چهارشنبه مورخ 23/10/88 با در دست داشتن کارت شناسایی عکس‌دار معتبر به نشانی: تهران، میدان ونک،‌خیابان برزیل شرقی، دیوان محاسبات کشور مراجعه نمایند.
آزمون صبح روز 24/10/88 برگزار خواهد شد.

بازاریابی منجر به توسعه اشتغال می‌شود

دبیرکل انجمن بازاریابی:
بازاریابی منجر به توسعه اشتغال می‌شود

«به تعدادی بازاریاب فعال نیازمندیم»، شاید شما هم با مراجعه به آگهی‌های استخدامی نشریات به دفعات با این جمله روبرو شده باشید و در نگاه اول این شغل برایتان بسیار پرطرفدار به نظر ‌رسد. اما با بررسی دقیق‌تر به این واقعیت می‌رسیم که انتخاب شغل بازاریابی که معمولاً به غلط آن را مساوی با فروش حضوری یا ویزیتوری تلقی می‌کنند جزء آخرین انتخاب‌های شغلی کارجویان قرار دارد و این در حالیست که عدم توجه به علم بازاریابی در سال‌های گذشته خسارات جبران ناپذیری در عرصه تولید و ارایه محصولات ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی دربر داشته است.  به نوعی غیرفعال بودن این بخش باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی در سایر بخش‌ها شده است. این موارد ما را بر آن داشت تا در گفت و گو با دکتر حسین خطیبی، دبیرکل انجمن بازاریابی که بالغ بر 17 سال است با داشتن مدرک دکترای روانپزشکی و ادامه تحصیلات در رشته مدیریت بازرگانی در عرصه‌های مختلف بازاریابی فعال است به تشریح شغل و جایگاه این حرفه در کشور بپردازیم.
***
شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از فعالان این عرصه شناخت کاملی از بازاریابی ندارد و نمی‌دانند بازاریابی چیست، شما بازاریابی را چگونه تعریف می‌کنید؟
 متاسفانه به اشتباه در کشورمان بازاریابی با فروش حضوری یا همان ویزیتوری یکسان دیده می‌شود و اینگونه به نظر می‌رسد کسی که کالایی را در محلی عرضه می‌کند بازاریاب است. اما اگر بازاریابی را به عنوان یک علم در نظر بگیریم، مراجعه حضوری فقط یکی از بخش‌های آن است. با تمام این تفاسیر اگر بخواهیم تعریفی از بازاریابی داشته باشیم می‌توان گفت: بازاریابی به سلسله فعالیت‌هایی در یک بستر انسانی جهت رفع تقاضای بازار و نیازهای مخاطبین گفته می‌شود که در این فرایند انسان‌ها با توجه به محصولات تغییر می‌کنند و بازاریاب باید روشی برای تقاضاها پیدا کند و در نهایت دو طرف با انتفاع مشترک اظهار رضایت کنند.
با این تفاسیر بازاریابی را به چند بخش می‌توان تقسیم کرد؟
بازاریابی که در کشورمان معادل کلمه "مارکتینگ" است و به بخش‌هایی چون تحقیقات بازار، بازارسنجی، بازارسازی، بازارجویی، بازارگرمی و... قابل تقسیم است. به نوعی بازاریاب از لحظه‌ای که یک نیاز به وجود می‌آید فعالیتش شروع می‌شود و می‌بایست جهت ارزیابی آن نیاز و پاسخ‌دهی به خواسته‌های مخاطبان برنامه‌ریزی ‌کند. البته زمانی ممکن است نیازی وجود داشته باشد ولی هنوز برای آن محصولی ارایه نشده باشد که بازاریاب خلاق باید در جهت تولد محصول جدید حرکت کند. به طور مثال در گذشته بلوتوث‌های موبایل در بازار موجود نبود اما نیاز به وسیله‌ای که بتوان هنگام کار از این تکنولوژی استفاده کرد سبب شد تا این وسیله وارد بازار شود. یا در تحقیقات بازار می‌بایست با بهره‌گیری از علم آمار نیازهای عرضه و تقاضای محصولات ارزیابی شود.
با توجه به این موضوع، بازاریابان چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟
با توجه به تخصصی بودن فعالیت‌های بازاریابی در بخش‌های مختلف، یک بازاریاب نیازمند یکسری خصوصیات فردی و تحصیلات تخصصی است. به طور مثال در پژوهش‌های بازار نیاز به مهارت‌های آماری بوده و زمانی که بازاریابان می‌بایست یک محصول جدید را پیشنهاد کنند می‌بایست ذهنی خلاق داشته باشند. یا برای فروش حضوری داشتن توانایی‌ برقراری ارتباط خوب از اولویت‌هاست. اما به طور کلی هربخش بازاریابی نیازمندیک بسترشخصیتی و علمی است.
وضعیت تحصیل دانشگاهی این رشته در کشور به چه صورت است؟
با وجود آنکه در جهان از مدت‌ها پیش رشته‌های دانشگاهی تخصصی بازاریابی دایر شده اما در ایران علاقه‌مندان با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی، در مقطع کارشناسی‌ارشد می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.
با این شرایط بازاریان فعلی کشور چگونه وارد این حرفه شده‌اند؟
عده‌ای بعد از تحصیل در مدیریت بازرگانی به این عرصه آمده‌اند. اما معمولا بازاریابان بخش فروش حضوری عمدتاً به صورت تجربی بازاریابی را فرا گرفته‌اند. البته در مواردی دوره‌های آموزشی نیز از سوی سازمان‌های مختلف برای بازاریابان برگزار می‌شود.
در این زمینه خود انجمن بازاریابی چه  دوره‌های آموشی برگزار می‌کند؟
ما در انجمن بازاریابی برگزاری دوره‌های کاربردی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و در حال مذاکره با دانشگاه‌های خارجی جهت برگزاری دوره‌های مشترک هستیم. در کنار آن با دانشگاه‌های داخلی نیز همکاری داشته و در حال تهیه طرحی برای سطح‌بندی‌بازاریابان هستیم.
انجمن به غیر از برگزاری این دوره‌ها چه اقدامات دیگری انجام می‌دهد؟
انجمن هدف اصلی خود را تولید علم قرار داده تا بتواند علوم جدید دنیا را با بستر فرهنگی، اجتماعی و دینی کشورمان منطبق کند، چون هم‌اکنون بسیاری از دانش بازاریابی در کشورمان ترجمه بوده و ما نیازمند دانش بومی‌هستیم.
در کنار آن برگزاری سمینارهای تخصصی نیز از دیگر برنامه‌های ما است. در همین رابطه برگزاری سمینارهای نقش نهادهای قضایی، اجرایی و قانونگذاری در توسه بازار و سمینار نقش کشورهای اسلامی در تشکیل اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی در اولویت کاری ما قرار دارد. سمینارهایی نیز با موضوعات مختلف همچون تاثیر رسانه‌ها در توسعه بازار از دیگربرنامه‌های انجمن است.
انجمن بازاریابی چه تعداد عضو دارد و راه عضویت در انجمن به چه صورت است؟
طیف مختلفی از افراد به صورت دائمی و افتخاری عضو انجمن هستند. تعدادی نیز از سازمان‌های مختلف خصوصی و دولتی به عضویت انجمن درآمده‌اند. اما در آینده نزدیک در نظر داریم از طریق اعلان عمومی فراخوانی جهت عضویت فعالان مختلف این بخش در انجمن ارایه دهیم.
استقبال سازمان‌های مختلف از فعالیت‌های انجمن به چه صورت است؟
بخش خصوصی چون بازاریابی را می‌شناسد و به اهمیت آن واقف است استقبال خوبی داشته است. برخی از دانشگاه‌ها نیز با ما در برگزاری دوره‌های مشترک همکاری دارند. اما نیاز به حمایت بیشتری داریم و هنوز جایگاه این حرفه شناخته شده نیست.
صحبت از جایگاه بازاریابی در کشور شد، شما این جایگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه اهمیت بازاریابی در کشورمان نادیده گرفته شده است. اهمیت بازاریابی در توسعه اقتصادی و گردش عملیاتی بوده که منجر به توسعه اشتغال در کشور می‌شود. در کشورهای پیشرفته و شرکت‌های فراملیتی، بخش مارکتینگ و بازاریابی از مهم‌ترین بخش‌هاست. چون اگر نتوانیم بازاری برای محصولاتمان پیدا کنیم و آن را بفروشیم آن تولید ارزشی ندارد و محکوم به شکست هستیم. ما به دلیل عدم توجه به بازاریابی، بازار جهانی بسیاری از محصولاتمان را از دست داده و یادر حال از دست دادن هستیم. به طور مثال می‌توان به بازار جهانی فرش و زعفران ایرانی اشاره کرد. هنوز حتی تعریفی از بازاریابی در کشور نداریم و به زبان ساده اگر آگهی بدهید که به بازاریاب نیازمندیم حتی به عده‌ای برمی‌خورد و این کار را دور از شان خود می‌دانند.
در این سال‌ها تکنولوژی‌های جدید چه تاثیری در بازارایابی داشته‌اند؟
تکنولوژی در بازاریابی نیز همانند سایر بخش‌ها سرعت تبادل اطلاعات را افزایش داده است. شما با فناوری ارتباطات و اطلاعات در یک لحظه می‌توانید با تمام دنیا ارتباط داشته باید. شما به راحتی می‌توانید محصولاتتان را در دورترین کشورها معرفی و به فروش برسانید. دیگر همانند گذشته نیست که مثلاً به صورت دستی و سنتی مراحل معرفی فروش و... محصول انجام گیرد. یک ویزیتور با دستگاه دیجیتالی دستی خود همان لحظه که از مشتری سفارش می‌گیرد به کارخانه اعلام می‌شود و مواد اولیه مورد نیاز آن تامین شده و پول نیز از حساب مشتری کسر خواهد شد. به عبارتی ارتباط تولیدکننده و مصرف‌کننده بسیار نزدیک شده است. به گونه‌ای که در مواردی شما حتی از طریق اینترنت می‌توانید سفارش کفشی دهید که اسم شما  روی آن حک شده باشد و این فرآیند در یک چرخه همزمان از سفارش تا تامین مواد اولیه و ارسال برای شما به راحتی انجام‌پذیر است.
با این وجود با گسترش این تکنولوژی‌ها سوءاستفاده‌هایی نیز رخ داده که می‌توان به شرکت‌های هرمی اشاره کرد. بسیاری از این شرکت‌ها با عنوان بازاریابی اقدام به کلاهبرداری نموده‌اند.
بله درست است. اما در اصل بازاریابی نوعی ارتباط مویرگی است که یک نفر بازاریاب مسوول ارتباط با چند نفر دیگر تعیین می‌شود. مثلاً 10 مغازه زیرنظر یک بازاریاب قرار دارد و آن مغازه‌ها نیز هرکدام تعداد زیادتری مشتری دارند که به نوعی یک هرم ارتباطی تشکیل می‌شود. اما با گسترش شبکه اینترنت این جریان به صورت مجازی نیز راه‌اندازی شد و شرکت‌هایی کالا و خدمات خود را از این طریق عرضه کردند. ولی مشکل زمانی به وجود آمد که این شرکت‌ها اقدام به مبادله پول نمودند و گسترش آن‌ها در کشور مشکل‌ساز شد. مبادله پول در کشور ما قوانینی دارد که شما به عنوان یک فرد عادی نمی‌توانید پول خرید و فروش کنید. در کنار آن عده‌ای با سوءاستفاده پول گرفتند و فرار کردند که مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد. همچنین هیچ نهادی نیز نبود که برای فعالیت آن‌ها مجوز صادر کند و بر آن‌ها نظارت کند.  اما در بازاریابی مجوزها از طرف نهادهای مسول صادر می‌شود و فعالیتی قانونی است.
در پایان شما چه توصیه‌ای برای فعالان این عرصه و کسانی که می‌خواهند وارد حرفه بازاریابی شوند دارید؟
کسانی که در سن آموزش دانشگاهی هستند، بهترین راه تحصیلات مرتبط در این رشته است. فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها نیز با برگزاری دوره‌های تخصصی می‌توانند در حیطه تخصصی خود به فرآیند بازاریابی بپردازند. البته همانطور که اشاره شد در هر حیطه نیازمند بسترهای شخصیتی و علمی هستیم.
در طرف مقابل دست‌‌اندرکاران نیز باید توجه داشته باشند که بازاریابی محور توسعه کشور است و با فعال بودن این بخش سایر بخش‌ها نیز زنده نگه می‌دارد و ارتباط ما را با جهان گسترده‌تر می‌کند. نکته آخر هم اینکه در سال الگوی مصرف قرار داریم و بازاریابی یکی از مهم‌ترین راه‌های اجرای الگوی مصرف است و نباید این مهم‌را فراموش کرد.
امین بلند همت


بازار کار


۲۰معجزه عسل و دارچین

۲۰معجزه عسل و دارچین

20معجزه عسل و دارچین

در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم.
 
١ . درمان بیماری قلبی :
مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.
٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات :
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

٤ . جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

٥ . از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.
٦ . درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند. 

١٠ . درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.
١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .
١٤ . افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١٥ .برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١٦ . درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.
١٧ . درمان سرطان: تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.
شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

معرفی نظام بیمه کشاورزی در ایران

ماهنامه دام کشت و صنعت، شماره 117



معرفی نظام بیمه کشاورزی در ایران

کشاورزی فعالیتی است توام با ریسک، ریسکی دوجانبه که هم بر رفتار تولیدکنندگان تاثیر می گذرد و هم سیاست های بخش کشاورزی، وجود ریسک و واکنش تولیدکنندگان نسبت به آن نیز، بر شکل و محتوای سیاست های بخش کشاورزی تاثیر دارد. در حقیقت تنوع، عدم ثبات و ریسک سه عاملی هستند که در انگیزش و توجیه سیاست گذاری در بخش کشاورزی نقش عمده دارند.
     بیمه ی محصولات کشاورزی در تعدادی از کشورهای در حال توسعه مکانیزمی است در جهت کاهش عدم ثبات درآمد تولیدکنندگان بخش کشاورزی از طریق کاهش ریسک تولید و عملکرد.
    بخش کشاورزی به علت نوسان های جوی برخلاف بخش صنعتی، همیشه زمینه فعالیت پرخطری محسوب می شود. کشاورزان برای کنترل و پایین آوردن ریسک این بخش همواره تلاش می کنند اما به رغم این تلاش های گسترده، حوادث غیرمترقبه طبیعی و فاجعه آمیز، هنوز هم در فعالیت های بخش کشاورزی تهدیدی جدی به شمار می آید. این جا است که بیمه می تواند با ارایه سرویس مناسب و تامین انواع پوشش های بیمه ای نقش اساسی در تقویت این بخش بر عهده بگیرد.
    بر همین اساس نظام بیمه محصولات کشاورزی از آغاز قرن بیستم مورد توجه جدی کشورها قرار گرفت. در بسیاری از کشورها، بیمه های کشاورزی یکی از فعالیت های شرکت های بزرگ بیمه تجاری است و بخشی از عملکرد کلی آنها محسوب می شود، به طوری که هم اکنون ضرورت حضور بیمه در بخش کشاورزی در همه دنیا احساس شده و به تناسب سیاست های داخلی کشورها به شیوه های مختلف به اجرا درآمده است.
    
    1 ـ تاریخچه بیمه کشاورزی در ایران
    در ایران نیز با تشکیل صندوق امداد روستاییان، مصوب 1353 و طرح ایجاد صندوق بیمه ی محصولات کشاورزی مصوب 1355، بیمه ی کشاورزی پایه ریزی شد ولی فعالیت رسمی آن از سال 63 آغاز گردید. بدین ترتیب که پس از انقلاب اسلامی آغاز فعالیت های بیمه ای مجددا به عنوان نیازی اجتناب ناپذیر مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم در جهت تحقق بخشیدن به این تفکر از نو آغاز شود. لذا از شهریور 1360، اولین کارگروه شکل گیری بیمه ی کشاورزی در ایران در وزارت کشاورزی تشکیل گردید تا اقدامات لازم در مورد اجرای مقررات مربوط به بیمه ی محصولات کشاورزی و ارایه ی الگوی اجرایی سازگار با بخش کشاورزی انجام شود. لذا با توجه به ارایه راهکار عملیاتی از سوی کارشناسان و نیز پیشنهاد واگذاری اجرای عملیات به یک سازمان ملی قدرتمند در بخش یعنی بانک کشاورزی که بزرگترین امتیاز آن از نظر ضمانت اجرایی و تداوم و استمرار آن بود، مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا قانون اساسی صندوق بیمه ی محصولات کشاورزی در سال 1362 و به دنبال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بلافاصله از همین سال عملیات اجرایی بیمه ی کشاورزی آغاز شد.
    
    2 ـ معرفی نظام فعلی بیمه کشاورزی
    الف) اهداف و حدود عملیات
    قانون بیمه ی محصولات کشاورزی به صورت یک ماده ی واحد و 7 تبصره در جلسه ی مورخ 1/3/1362 به تصویب مجلس شورای اسلامی و در تاریخ 25/3/62 به تصویب شورای نگهبان رسید. اصل این قانون که سرآغاز تحولی جدید در حمایت از بخش کشاورزی شد به این مضمون است:
    به منظور انجام بیمه ی انواع محصولات کشاورزی، دام، طیور، زنبور عسل، کرم ابریشم و آبزیان در مقابل خسارت های ناشی از سوانح طبیعی و حوادث قهری نظیر تگرگ، توفان، خشکسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی، یخبندان، آتش سوزی، صاعقه، آفات و امراض نباتی عمومی و قرنطینه ای، امراض واگیر حیوانی عمومی و قرنطینه ای و... به عنوان وسیله ای برای نیل به اهداف و سیاست های بخش کشاورزی، صندوق بیمه ی محصولات کشاورزی در بانک کشاورزی تاسیس می شود.
    حدود عملیات این صندوق براساس اساسنامه به شرح ذیل می باشد:
    1- بررسی و تحقیق در مورد مختصات اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و فنی مناطق مختلف کشور.
    2- بررسی و تحقیق تطبیقی در مورد روش های بیمه ی کشاورزی در دنیا با توجه به نظام بهره برداری ، هدف ها و سیاست های کشاورزی ایران جهت اتخاذ تصمیم در مورد برقراری مناسب ترین نوع بیمه ی کشاورزی با توجه به نظام اقتصادی و اجتماعی و برنامه ی بخش کشاورزی.
    3- بررسی و مطالعه ی طرح های کاهش دهنده ی خسارات ناشی از خطرات تحت پوشش بیمه و پیشنهاد آن به دولت جهت هماهنگ کردن آنها با طرح های مربوط به عملیات زیربنایی و همچنین ارشاد تولیدکنندگان به منظور خود پیشگیری در مقابل خطرات و در نتیجه کاهش خسارات وارده به محصولات کشاورزی.
    4- تهیه آیین نامه ها و دستورالعمل ها و اصلاح آنها با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده.
    5- انجام عملیات بیمه درباره ی محصولات کشاورزی.
    6- انجام هر گونه عملیات آموزش و شرکت در سمینارها و کنفرانس ها به نحوی که در ارتقاء سطح معلومات بیمه گذاران و کارشناسان و یا سایر کارمندان و دست اندرکاران بیمه ی کشاورزی در جهت پیشرفت و توسعه ی عملیات صندوق ضروری باشد.
    تعیین روش های و سیاست های کلی اجرایی عملیات بیمه ی محصولات کشاورزی مانند شرایط بیمه ی انواع محصولات، تعهدات بیمه گر و بیمه گذار، تعرفه ی بیمه و غرامت براساس آیین نامه هایی می باشد که به تصویب مجمع عمومی می رسد. همچنین به منظور هماهنگی سیاست های بیمه ی کشاورزی با اهداف بخش کشاورزی دولت می تواند ارایه کمک ها و خدمات خود را به تولید محصولاتی که اجرای بیمه ی آنها اعلام شده، منوط به بیمه کردن آنها محصول نماید. نحوه ی ارتباط و اجرای بیمه ی هر زراعت یا تولید یا کمک ها و خدمات دولت توسط صندوق با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر واحدهای مربوط مورد بررسی قرار گرفته و از طریق آیین نامه های خاصی از طریق مجمع عمومی جهت تصویب به هیات وزیران تسلیم خواهد شد. با توجه به دولتی بودن نظام بیمه ی محصولات کشاورزی در ایران، به پیشنهاد مجمع عمومی قسمتی از حق بیمه از طریق دولت تامین و همه ساله در لایحه ی بودجه منظور خواهد شد و در صورتی که در هر سال مالی شدت حوادث موجب خسارات بیش از موارد پیش بینی شده برای عملیات زیر پوشش بیمه گردد و صندوق قادر به پرداخت غرامت آن نباشد، کسری آن به پیشنهاد مجمع عمومی پس از تصویب هیات وزیران از محل اعتبار ردیف بودجه که در اختیار دولت می باشد قابل پرداخت خواهد بود.
    
    3 ـ انواع قراردادهای بیمه محصولات کشاورزی در ایران بیمه هزینه تولید
    در این نوع بیمه، محصول در مقابل عوامل خطر مشخص تحت پوشش قرار می گیرد. حداکثر تعهد پرداخت براساس هزینه انجام شده (هزینه تولید) محاسبه می گردد. در صورت بروز خطر میزان غرامت متناسب با مرحله پیشرفت عملیات زراعی و هزینه های انجام شده محاسبه و پرداخت می گردد.
    هدف از این نوع بیمه حفظ توان تولیدکننده برای باقی ماندن در صحنه تولید است.
    
    بیمه ارزش تولید
    در این نوع بیمه میزان محصول در مقابل عوامل خطر مشخص تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. در صورت بروز خطر خسارت وارده توسط ارزیاب مشخص و غرامت متناسب با گزینه های انتخابی به کشاورز پرداخت می گردد. قیمت مبنا برای پرداخت غرامت، قیمت تضمینی مصوب شورای اقتصاد است. در حال حاضر این نوع بیمه برای اکثر محصولات در کشور در دست انجام می باشد.
    
    بیمه تضمین تولید یا بیمه عملکرد
    در این نوع بیمه کلیه خطراتی که تولید را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به کاهش تولید می شوند تضمین می گردد و در صورت افت تولید، غرامت متناسب با آن محاسبه و پرداخت می گردد. این نوع بیمه تاثیر قابل توجهی در ثبات و امنیت تولیدات کشاورزی دارد. این روش در حال حاضر به صورت آزمایشی در دو استان کرمانشاه و کردستان به اجرا گذاشته شده است.
    
    4 ـ عملکرد مقایسه ای ده سال اخیر صندوق بیمه کشاورزی (از سال زراعی 78-77 تا 88-87)
    الف – سطوح و میزان بیمه شده در زیربخش های مختلف در سال زراعی 88-87
    زیربخش زراعت: 5 میلیون هکتار معادل 163 درصد رشد نسبت به سال پایه
    زیربخش باغات: 315 هزار هکتار معادل 2433 درصد رشد نسبت به سال پایه
    زیربخش دام: 5/13 میلیون واحد دامی معادل 610 درصد رشد نسبت به سال پایه
    زیربخش طیور: 512 میلیون قطعه معادل 5718 درصد رشد نسبت به سال پایه
    زیربخش آبزیان: 50 میلیون مترمربع استخرهای پرورشی معادل 213 درصد رشد نسبت به سال پایه
    زیربخش منابع طبیعی: 5/2 میلیون هکتار معادل 637 درصد رشد نسبت به سال پایه
    ب – تعداد بیمه گذاران
    تعداد بهره برداران تحت پوشش بیمه از مرز 8/1 میلیون نفر گذشته است که با توجه به اختیاری بودن بیمه نوساناتی در طول سال های مختلف نشان می دهد)
    ج- تعداد محصولات تحت پوشش بیمه، 110 محصول معادل 175 درصد رشد نسبت به سال پایه
    د – حق بیمه دریافتی، 2000 میلیارد ریال معادل 3233 درصد رشد نسبت به سال پایه
    هـ - غرامت پرداختی، 3885 میلیارد ریال 111 برابر نسبت به سال پایه
    و- نسبت حق بیمه، 70 درصد (سهم دولت) و 30 درصد (سهم کشاورز) برای سال زراعی 89-88 در نظر گرفته شده است.
    ز- استفاده از خدمات بخش خصوصی برای انجام عملیات بیمه ای (صدور بیمه نامه و ارزیابی خسارت) و واگذاری امور بیمه کشاورزی به فارغ التحصیلان کشاورزی در دستور کار قرار گرفت که در این خصوص از خدمات 4000 نفر اشخاص حقیقی و حقوقی (که در آینده نزدیک کلیه امور کارگزاری ها در قالب قریب به 400 شرکت خدمات بیمه ای سازماندهی خواهد شد) استفاده می گردد.
    
    5 ـ مقایسه عملکرد با اهداف مندرج در قانون برنامه چهارم
    با توجه به اهداف کمی برنامه چهارم مبنی بر پوشش بیمه ای حداقل 50 درصد محصولات کشاورزی، شاخص های ذیل تاکنون محقق شده است.
    - نسبت تعداد بیمه گذاران به کل بهره برداران بخش 52 درصد
    - نسبت محصولات تحت پوشش بیمه به کل محصولات بیمه پذیر در زیربخش های مختلف به طور متوسط حدود 85 درصد (از این نظر ایران در بین 142 کشوری که خدمات بیمه کشاورزی را ارایه می دهند مقام دوم را دارا است).
    - نسبت سطوح زیرکشت محصولاتی که برنامه بیمه پذیری آنها اعلام شده به کل سطح حدود 80 درصد
    
    6 ـ راهبردهای ارتقاء کمی و کیفی خدمات بیمه کشاورزی در ایران
    - به کارگیری بخش خصوصی
    - متنوع سازی منابع مالی
    - اطلاع رسانی و ایجاد بستر فرهنگی
    - ایجاد بیمه ی اتکایی
    - برقراری تعادل بین منابع و مصارف
    - اجرای بیمه های گروهی و منطقه ای
    - هدفمند کردن یارانه ها
    - افزایش زمینه ی مشارکت بیشتر بخش کشاورزی
    - بهره گیری از تشکل های بهره برداران (تولیدی)
    - استانداردسازی واحدهای تولیدی
    - توسعه ی مطالعات اقلیمی
    - اهتمام در گسترش مطالعات و تحقیقات کاربردی
    - استمرار آموزش و اطلاع رسانی
    - جهت بخشی به نیاز مشتریان
    - آگاهی از نیاز مشتریان به منظور تامین انتظارات
    - بهره گیری از تکنولوژی های GIS و RS در فرآیند بیمه
    - استانداردسازی ارزیابی خسارت
    - ورود به عرصه های جدید (تنوع خدمات)
    - اصلاح شیوه های نرخ گذاری
    - تقویت شبکه ی نظارت
    - جذب و تربیت نیروی انسانی متخصص
    - جهت گیری هدایت کلیه ی منابع اعتباری تخصیص یافته در جبران خسارت ها به بیمه ی کشاورزی
    
    7 ـ برنامه های آینده
    ـ ماموریت جدید صندوق بیمه کشاورزی
    به موجب قانون اصلاح قانون بیمه محصولات کشاورزی مصوب 22/10/87 مجلس شورای اسلامی علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، بیمه ابنیه، تاسیسات، مستحدثات، قنوات، چاه های آب کشاورزی، تاسیسات آبیاری، فعالیت ها و کلیه خدمات کشاورزی و عوامل تولید (ماشین آلات، ابزار و ادوات کشاورزی در قبال حوادث بیمه پذیر به عنوان وسیله ای برای نیل به اهداف و سیاست های بخش کشاورزی به عهده صندوق بیمه کشاورزی گذاشته شده است.

استخدام کارشناس حقوق اداره دخانیات استان مرکزی

آمار این استخدامی



زمان ارسال : 13:33,دوشنبه 21 دی 1388

فرستنده : اداره دخانیات استان مرکزی

آدرس ایمیل :  

آدرس : خیابان امام موسی صدر - کوچه شهید فخرزاده - اداره دخانیات استان مرکزی

شهر : اراک

تلفن : 0861-2240026

نحوه آشنایی با سایت : بصورت تصادفی

موضوع تماس : آگهی استخدام

پیام :

یک شرکت بزرگ دولتی به منظور تکمیل کادر تخصصی خود به صورت قراردادی ازطریق آزمون کتبی و مصاحبه یکنفر مرد با مدرک تحصیلی لیسانس حقوق با حدکثر 30 سال سن استخدام مینماید.
داوطلبان واجد شرایط میتوانند فرم درخواست خود را تکمیل و به همراه مدارک مورد نیاز حداکثر یکهفته پس از انتشار آگهی به نشانی اراک - صندوق پستی 38135838 و کد پستی 1166-6-37137 ارسال نمایند . بدیهی است به مدارک و شرایط ناقص و درخواست هایی که بعد از تاریخ فوق به پست تحویل داده شود ترتیب اثر نخواهد شد . مدارک مورد نیاز :
1ـ تکمیل فرم درخواست (که در روزهای آینده بر روی همین سایت قرار خواهد گرفت)
2ـ فتوکپی شناسنامه . کارت ملی . مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
توجه : اولویت با متقاضیان بومی استان مرکزی .فرزندان محترم شاهد . آزادگان سرفراز و ایثارگران میباشد.


پیام ها و سوالات خود را اینجا مطرح نمایید




برای بزرگ شدن فرم استخدامی روی تصویر زیر کلیک نمایید و  می توانید  آن را برای  تکمیل، پرینت گرفته و ارسال نمایید


19816577360575404558.jpg

شرکت تامین وابسته به سازمان تامین اجتماعی

شرکت تامین وابسته به سازمان تامین اجتماعی از مهندسین کامپیوتر با تخصص های مختلف دعوت به همکاری می کند . (19/10/1388)

فرم استخدامی

کشتیرانی جمهوری اسلامی

کشتیرانی جمهوری اسلامی جهت تکمیل کادر متخصصی دریایی خود از دارندگان مدرک کارشناسی برق در تمامی گرایش ها دعوت به همکاری می کند . (19/10/1388)

فرم استخدامی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب/هیات علمی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب برای تقویت کادر هیات علمی خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و در رشته های کشاورزی ، عمران ، برق ، حسابداری ، روانشناسی ، کامپیوتر ، زبان انگلیسی ، ریاضی ، مدیریت ، حقوق ، شیمی ، علوم تغذیه ، علوم اقتصاد ، مواد ، کارگردانی ، مکانیک ، زیست شناسی و تربیت بدنی دعوت به همکاری می کند . (19/10/1388)

فرم استخدامی