دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های ژنتیک ، بیوشیمی ، زیست سلولی و مولکولی و میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی و همچنین پزشکان عمومی دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)
شرکت دولتی فعال در زمینه پروژه های عمرانی کشور از کارشناسان عمران ، مکانیک ، معماری ، صنایع ، برق و کامپیوتر دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)
بزودی موجود در دنیا موجود در ایران و دنیا قدیمی » همه
کشتیرانی جمهوری اسلامی جهت تکمیل کادر متخصصی دریایی خود از دارندگان مدرک کارشناسی برق در تمامی گرایش ها دعوت به همکاری می کند (آگهی کامل) . (22/10/1388)
مرکز آموزش علمی کاربردی نورآباد از دارندگان مدارک کارشناسی ارشد در رشته های کامپیوتر ، مکانیک ، شیمی ، حسابداری ، مترجمی زبان انگلیسی ، روانشناسی و یا مشاوره دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)
بزودی موجود در دنیا موجود در ایران و دنیا قدیمی » همه
مجتمع مس سونگون در 52 ردیف شغلی از کارشناسان مهندسی معدن ، عمران ، کامپیوتر ، مکانیک ، حسابداری ، برق ، صنایع و شیمی دعوت به همکاری می کند . (22/10/1388)
بزودی موجود در دنیا موجود در ایران و دنیا قدیمی » همه
منبع سایت
gsm.ir
نام: | محسن |
ایمیل: | |
تلفن: | 09369824488 |
انقضا: | شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ |
موقعیت: | |
آدرس: |
زمان و نحوه توزیع کارت آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور منتشر شد.
به
گزارش خبرنگار بازارکار، داوطلبان جهت دریافت کارت ورود به جلسه در روز
چهارشنبه مورخ 23/10/88 با در دست داشتن کارت شناسایی عکسدار معتبر به
نشانی: تهران، میدان ونک،خیابان برزیل شرقی، دیوان محاسبات کشور مراجعه
نمایند.
آزمون صبح روز 24/10/88 برگزار خواهد شد.
«به
تعدادی بازاریاب فعال نیازمندیم»، شاید شما هم با مراجعه به آگهیهای
استخدامی نشریات به دفعات با این جمله روبرو شده باشید و در نگاه اول این
شغل برایتان بسیار پرطرفدار به نظر رسد. اما با بررسی دقیقتر به این
واقعیت میرسیم که انتخاب شغل بازاریابی که معمولاً به غلط آن را مساوی با
فروش حضوری یا ویزیتوری تلقی میکنند جزء آخرین انتخابهای شغلی کارجویان
قرار دارد و این در حالیست که عدم توجه به علم بازاریابی در سالهای گذشته
خسارات جبران ناپذیری در عرصه تولید و ارایه محصولات ایرانی در بازارهای
داخلی و خارجی دربر داشته است. به نوعی غیرفعال بودن این بخش باعث از بین
رفتن فرصتهای شغلی در سایر بخشها شده است. این موارد ما را بر آن داشت
تا در گفت و گو با دکتر حسین خطیبی، دبیرکل انجمن بازاریابی که بالغ بر 17
سال است با داشتن مدرک دکترای روانپزشکی و ادامه تحصیلات در رشته مدیریت
بازرگانی در عرصههای مختلف بازاریابی فعال است به تشریح شغل و جایگاه این
حرفه در کشور بپردازیم. بازار کار
بازاریابی منجر به توسعه اشتغال میشود
***
شواهد نشان میدهد که بسیاری از فعالان
این عرصه شناخت کاملی از بازاریابی ندارد و نمیدانند بازاریابی چیست، شما
بازاریابی را چگونه تعریف میکنید؟
متاسفانه به اشتباه در کشورمان
بازاریابی با فروش حضوری یا همان ویزیتوری یکسان دیده میشود و اینگونه به
نظر میرسد کسی که کالایی را در محلی عرضه میکند بازاریاب است. اما اگر
بازاریابی را به عنوان یک علم در نظر بگیریم، مراجعه حضوری فقط یکی از
بخشهای آن است. با تمام این تفاسیر اگر بخواهیم تعریفی از بازاریابی
داشته باشیم میتوان گفت: بازاریابی به سلسله فعالیتهایی در یک بستر
انسانی جهت رفع تقاضای بازار و نیازهای مخاطبین گفته میشود که در این
فرایند انسانها با توجه به محصولات تغییر میکنند و بازاریاب باید روشی
برای تقاضاها پیدا کند و در نهایت دو طرف با انتفاع مشترک اظهار رضایت
کنند.
با این تفاسیر بازاریابی را به چند بخش میتوان تقسیم کرد؟
بازاریابی
که در کشورمان معادل کلمه "مارکتینگ" است و به بخشهایی چون تحقیقات
بازار، بازارسنجی، بازارسازی، بازارجویی، بازارگرمی و... قابل تقسیم است.
به نوعی بازاریاب از لحظهای که یک نیاز به وجود میآید فعالیتش شروع
میشود و میبایست جهت ارزیابی آن نیاز و پاسخدهی به خواستههای مخاطبان
برنامهریزی کند. البته زمانی ممکن است نیازی وجود داشته باشد ولی هنوز
برای آن محصولی ارایه نشده باشد که بازاریاب خلاق باید در جهت تولد محصول
جدید حرکت کند. به طور مثال در گذشته بلوتوثهای موبایل در بازار موجود
نبود اما نیاز به وسیلهای که بتوان هنگام کار از این تکنولوژی استفاده
کرد سبب شد تا این وسیله وارد بازار شود. یا در تحقیقات بازار میبایست با
بهرهگیری از علم آمار نیازهای عرضه و تقاضای محصولات ارزیابی شود.
با توجه به این موضوع، بازاریابان چه مهارتهایی باید داشته باشند؟
با
توجه به تخصصی بودن فعالیتهای بازاریابی در بخشهای مختلف، یک بازاریاب
نیازمند یکسری خصوصیات فردی و تحصیلات تخصصی است. به طور مثال در
پژوهشهای بازار نیاز به مهارتهای آماری بوده و زمانی که بازاریابان
میبایست یک محصول جدید را پیشنهاد کنند میبایست ذهنی خلاق داشته باشند.
یا برای فروش حضوری داشتن توانایی برقراری ارتباط خوب از اولویتهاست.
اما به طور کلی هربخش بازاریابی نیازمندیک بسترشخصیتی و علمی است.
وضعیت تحصیل دانشگاهی این رشته در کشور به چه صورت است؟
با
وجود آنکه در جهان از مدتها پیش رشتههای دانشگاهی تخصصی بازاریابی دایر
شده اما در ایران علاقهمندان با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی، در مقطع
کارشناسیارشد میتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.
با این شرایط بازاریان فعلی کشور چگونه وارد این حرفه شدهاند؟
عدهای
بعد از تحصیل در مدیریت بازرگانی به این عرصه آمدهاند. اما معمولا
بازاریابان بخش فروش حضوری عمدتاً به صورت تجربی بازاریابی را فرا
گرفتهاند. البته در مواردی دورههای آموزشی نیز از سوی سازمانهای مختلف
برای بازاریابان برگزار میشود.
در این زمینه خود انجمن بازاریابی چه دورههای آموشی برگزار میکند؟
ما
در انجمن بازاریابی برگزاری دورههای کاربردی را در اولویت برنامههای خود
قرار دادهایم و در حال مذاکره با دانشگاههای خارجی جهت برگزاری دورههای
مشترک هستیم. در کنار آن با دانشگاههای داخلی نیز همکاری داشته و در حال
تهیه طرحی برای سطحبندیبازاریابان هستیم.
انجمن به غیر از برگزاری این دورهها چه اقدامات دیگری انجام میدهد؟
انجمن
هدف اصلی خود را تولید علم قرار داده تا بتواند علوم جدید دنیا را با بستر
فرهنگی، اجتماعی و دینی کشورمان منطبق کند، چون هماکنون بسیاری از دانش
بازاریابی در کشورمان ترجمه بوده و ما نیازمند دانش بومیهستیم.
در
کنار آن برگزاری سمینارهای تخصصی نیز از دیگر برنامههای ما است. در همین
رابطه برگزاری سمینارهای نقش نهادهای قضایی، اجرایی و قانونگذاری در توسه
بازار و سمینار نقش کشورهای اسلامی در تشکیل اتحادیه بازاریابی کشورهای
اسلامی در اولویت کاری ما قرار دارد. سمینارهایی نیز با موضوعات مختلف
همچون تاثیر رسانهها در توسعه بازار از دیگربرنامههای انجمن است.
انجمن بازاریابی چه تعداد عضو دارد و راه عضویت در انجمن به چه صورت است؟
طیف
مختلفی از افراد به صورت دائمی و افتخاری عضو انجمن هستند. تعدادی نیز از
سازمانهای مختلف خصوصی و دولتی به عضویت انجمن درآمدهاند. اما در آینده
نزدیک در نظر داریم از طریق اعلان عمومی فراخوانی جهت عضویت فعالان مختلف
این بخش در انجمن ارایه دهیم.
استقبال سازمانهای مختلف از فعالیتهای انجمن به چه صورت است؟
بخش
خصوصی چون بازاریابی را میشناسد و به اهمیت آن واقف است استقبال خوبی
داشته است. برخی از دانشگاهها نیز با ما در برگزاری دورههای مشترک
همکاری دارند. اما نیاز به حمایت بیشتری داریم و هنوز جایگاه این حرفه
شناخته شده نیست.
صحبت از جایگاه بازاریابی در کشور شد، شما این جایگاه را چطور ارزیابی میکنید؟
متاسفانه
اهمیت بازاریابی در کشورمان نادیده گرفته شده است. اهمیت بازاریابی در
توسعه اقتصادی و گردش عملیاتی بوده که منجر به توسعه اشتغال در کشور
میشود. در کشورهای پیشرفته و شرکتهای فراملیتی، بخش مارکتینگ و
بازاریابی از مهمترین بخشهاست. چون اگر نتوانیم بازاری برای محصولاتمان
پیدا کنیم و آن را بفروشیم آن تولید ارزشی ندارد و محکوم به شکست هستیم.
ما به دلیل عدم توجه به بازاریابی، بازار جهانی بسیاری از محصولاتمان را
از دست داده و یادر حال از دست دادن هستیم. به طور مثال میتوان به بازار
جهانی فرش و زعفران ایرانی اشاره کرد. هنوز حتی تعریفی از بازاریابی در
کشور نداریم و به زبان ساده اگر آگهی بدهید که به بازاریاب نیازمندیم حتی
به عدهای برمیخورد و این کار را دور از شان خود میدانند.
در این سالها تکنولوژیهای جدید چه تاثیری در بازارایابی داشتهاند؟
تکنولوژی
در بازاریابی نیز همانند سایر بخشها سرعت تبادل اطلاعات را افزایش داده
است. شما با فناوری ارتباطات و اطلاعات در یک لحظه میتوانید با تمام دنیا
ارتباط داشته باید. شما به راحتی میتوانید محصولاتتان را در دورترین
کشورها معرفی و به فروش برسانید. دیگر همانند گذشته نیست که مثلاً به صورت
دستی و سنتی مراحل معرفی فروش و... محصول انجام گیرد. یک ویزیتور با
دستگاه دیجیتالی دستی خود همان لحظه که از مشتری سفارش میگیرد به کارخانه
اعلام میشود و مواد اولیه مورد نیاز آن تامین شده و پول نیز از حساب
مشتری کسر خواهد شد. به عبارتی ارتباط تولیدکننده و مصرفکننده بسیار
نزدیک شده است. به گونهای که در مواردی شما حتی از طریق اینترنت
میتوانید سفارش کفشی دهید که اسم شما روی آن حک شده باشد و این فرآیند
در یک چرخه همزمان از سفارش تا تامین مواد اولیه و ارسال برای شما به
راحتی انجامپذیر است.
با این وجود با گسترش این تکنولوژیها
سوءاستفادههایی نیز رخ داده که میتوان به شرکتهای هرمی اشاره کرد.
بسیاری از این شرکتها با عنوان بازاریابی اقدام به کلاهبرداری نمودهاند.
بله
درست است. اما در اصل بازاریابی نوعی ارتباط مویرگی است که یک نفر
بازاریاب مسوول ارتباط با چند نفر دیگر تعیین میشود. مثلاً 10 مغازه
زیرنظر یک بازاریاب قرار دارد و آن مغازهها نیز هرکدام تعداد زیادتری
مشتری دارند که به نوعی یک هرم ارتباطی تشکیل میشود. اما با گسترش شبکه
اینترنت این جریان به صورت مجازی نیز راهاندازی شد و شرکتهایی کالا و
خدمات خود را از این طریق عرضه کردند. ولی مشکل زمانی به وجود آمد که این
شرکتها اقدام به مبادله پول نمودند و گسترش آنها در کشور مشکلساز شد.
مبادله پول در کشور ما قوانینی دارد که شما به عنوان یک فرد عادی
نمیتوانید پول خرید و فروش کنید. در کنار آن عدهای با سوءاستفاده پول
گرفتند و فرار کردند که مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد. همچنین هیچ
نهادی نیز نبود که برای فعالیت آنها مجوز صادر کند و بر آنها نظارت
کند. اما در بازاریابی مجوزها از طرف نهادهای مسول صادر میشود و فعالیتی
قانونی است.
در پایان شما چه توصیهای برای فعالان این عرصه و کسانی که میخواهند وارد حرفه بازاریابی شوند دارید؟
کسانی
که در سن آموزش دانشگاهی هستند، بهترین راه تحصیلات مرتبط در این رشته
است. فارغالتحصیلان سایر رشتهها نیز با برگزاری دورههای تخصصی
میتوانند در حیطه تخصصی خود به فرآیند بازاریابی بپردازند. البته همانطور
که اشاره شد در هر حیطه نیازمند بسترهای شخصیتی و علمی هستیم.
در طرف
مقابل دستاندرکاران نیز باید توجه داشته باشند که بازاریابی محور توسعه
کشور است و با فعال بودن این بخش سایر بخشها نیز زنده نگه میدارد و
ارتباط ما را با جهان گستردهتر میکند. نکته آخر هم اینکه در سال الگوی
مصرف قرار داریم و بازاریابی یکی از مهمترین راههای اجرای الگوی مصرف
است و نباید این مهمرا فراموش کرد.
امین بلند همت
۲۰معجزه عسل و دارچین | |
در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم. | |
١ . درمان بیماری قلبی : مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد. ٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات : مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد. ٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند. ٤ . جلوگیری از ریزش مو: قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید. ٥ . از بین بردن عفونت مثانه: ٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود. ٦ . درمان درد دندان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد. ٧ . کاهش کلسترول: ٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد. ٨ . درمان سرماخوردگی: به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود. ٩ . درمان ناباروری: برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند. ١٠ . درد معده: مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند. ١١ . تقویت سیستم ایمنی: استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند. ١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه: قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند. ١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا: دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد . ١٤ . افزایش طول عمر: مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند. ١٥ .برطرف کردن جوش صورت: قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد. ١٦ . درمان عفونت های پوستی: قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند. ١٧ . درمان سرطان: تحقیقات
جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و
استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها
٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند. ١٨ . از بین بردن خستگی مفرط: مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد. ١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید. ٢٠ . مشکل شنوایی: مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند. شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود. گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
منبع:parsiteb.com درج آگهی شما در این مورد یا موارد مربوط به آن |
آمار این استخدامی
زمان ارسال : 13:33,دوشنبه 21 دی 1388
فرستنده : اداره دخانیات استان مرکزی
آدرس ایمیل :
آدرس : خیابان امام موسی صدر - کوچه شهید فخرزاده - اداره دخانیات استان مرکزی
شهر : اراک
تلفن : 0861-2240026
نحوه آشنایی با سایت : بصورت تصادفی
موضوع تماس : آگهی استخدام
پیام : یک شرکت بزرگ دولتی به منظور تکمیل کادر تخصصی خود به صورت قراردادی ازطریق آزمون کتبی و مصاحبه یکنفر مرد با مدرک تحصیلی لیسانس حقوق با حدکثر 30 سال سن استخدام مینماید. پیام ها و سوالات خود را اینجا مطرح نمایید |
برای بزرگ شدن فرم استخدامی روی تصویر زیر کلیک نمایید و می توانید آن را برای تکمیل، پرینت گرفته و ارسال نمایید
شرکت تامین وابسته به سازمان تامین اجتماعی از مهندسین کامپیوتر با تخصص های مختلف دعوت به همکاری می کند . (19/10/1388)
کشتیرانی جمهوری اسلامی جهت تکمیل کادر متخصصی دریایی خود از دارندگان مدرک کارشناسی برق در تمامی گرایش ها دعوت به همکاری می کند . (19/10/1388)
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب برای تقویت کادر هیات علمی خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و در رشته های کشاورزی ، عمران ، برق ، حسابداری ، روانشناسی ، کامپیوتر ، زبان انگلیسی ، ریاضی ، مدیریت ، حقوق ، شیمی ، علوم تغذیه ، علوم اقتصاد ، مواد ، کارگردانی ، مکانیک ، زیست شناسی و تربیت بدنی دعوت به همکاری می کند . (19/10/1388)