ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
ابراهیم سحرخیز افزود: با اجرایی شدن نظام آموزشی 6.3.3 از سال تحصیلی آینده بیش از یک میلیون نفر دانش آموز مقطع پنجم ابتدایی وارد ششم ابتدایی می شوند.
وی بیان کرد: این مقطع ماهیتی ابتدایی داشته و در این مقطع سعی شده آموزش های قرآنی تقویت شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام جدید آموزشی مقطع ابتدایی از حساسیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: دوران ابتدایی نقشی اساسی در شکل گیری شخصیت و روابط اجتماعی دارد و بر این اساس در نظام آموزشی جدید بر نقش این دوران تاکید شده است.
سحرخیز با بیان اینکه علاوه بر درس های موجود در مقطع ابتدایی دو درس کار و فناوری و تفکر و پژوهش نیز به دروس ابتدایی اضافه خواهد شد از عدم افزوده شدن درس زبان انگلیسی به دورس ابتدایی خبر داد.
وی گفت: برای تدریس در مقطع ششم ابتدایی از معلمان با تجربه و متخصص مقطع ابتدایی فعلی استفاده شده و نیروهای جدید تعیین تکلیف شده که سه هزار و 900 نفر می باشند به چرخه آموزش و پرورش ابتدایی در مقاطع پایین تر وارد می شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش هایی نیز برای معلمان مقطع ششم ابتدایی ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای نظام جدید آموزشی گفت: برای اجرای نظام جدید آموزشی آموزش و پرورش سعی شده به هشت حوزه زیستی ، اجتماعی ، اخلاقی ، پژوهشی ، دانش ، فناوری ودینی ومهارتی توجه شود .
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در نظام آموزش جدید به بحث ارتقای کیفیت در مقاطع تحصیلی توجه ویژه ای شده و این موضوع در مقطع ابتدایی شدت بیشتری دارد.
سحرخیز با اشاره به رونمایی از سند ملی تربیت رسمی کشور این سند را نقشه راه آموزش و پرورش دانسته و افزود: آموزش و پرورش فعلی نتوانسته اهداف نظام اسلامی را متناسب با نیازها تامین کند و نظام جدید تعلیم و تربیت در کشور متناسب با نیازها تدوین شده است.
وی اضافه کرد: این سند تعلیم و تربیت رسمی کشور مبتنی بر فلسفه اسلامی بوده و کهنه و وارداتی نمی باشد و در این سند به تحول عمیق و همه جانبه و عقلانی توجه شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این سند با برگزاری جلسات متعدد و متنوعی با انجام 70 پژوهش مستقیم تدوین شده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان و پژوهشگران بسیاری در سطح کشور به کارشناسی موضوعات و حوزه های مختلف این سند پرداخته اند. (ایرنا)