ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
دولت فدرال استرالیا از نقش پررنگ کشورش در ارتباط با دیگر کشورهای آسیایی طی 13 سال آینده خبر داد.
به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نظر میرسد این اهداف دولت استرالیا بسیار پرهزینه و بلندپروازانه باشد، چرا که هیچ چشماندازی از آینده این اهداف و اینکه چه تعداد کشوری توانایی دستیابی به آن را داشته باشند، وجود ندارد.
این اهداف شامل حضور 10 دانشگاه استرالیایی در بین 100 دانشگاه برتر دنیا و همچنین داشتن یک نظام آموزشی برتر بین پنج نظام آموزشی برتر دنیا است.
روزنامه "وایت پیپر" گزارش میدهد: آسیاشناسی، هسته اصلی دورههای تحصیلی را در استرالیا تشکیل خواهد داد و تمام دانشآموزان به طور مستمر، به زبانهای پر کاربرد و آسیایی نظیر ماندارین، هندی، اندونزیایی و ژاپنی دسترسی خواهند داشت.
جولیا جیلارد، نخستوزیر استرالیا معتقد است، در طول قرن حاضر، کشورهای آسیایی به محل زندگی بسیاری از اقشار طبقه متوسط بدل خواهد شد. همچنین، قاره آسیا قطب اصلی تولید کالا و خدمات و نیز بزرگترین مشتری این تولیدات و خدمات خواهد بود.
جیلارد همچنین میافزاید: میزان رشد آسیا بسیار سرسامآور خواهد بود و در این راه سهم استرالیا بسیار چشمگیر و چالشبرانگیز خواهد بود.
وی همچنین ادامه میدهد: اینکه بخواهیم به شانس تکیه کنیم کافی نیست. بلکه آینده ما در گرو تصمیماتی است که اتخاذ میکنیم. همچنین چگونگی مواجهه با ملتی که در آینده با آنها روبرو خواهیم شد، آینده ما را ترسیم میکند. ما باید خود را تقویت کرده و نقش پررنگی در ترسیم آینده کشور داشته باشیم.
این گزارش به نقل از پایگاه خبری «یونیورسیتی ورلد نیوز»، برخی اهداف کشور استرالیا در جهت دستیابی به یکی از پنج کشور دارای سیستم آموزشی برتر را در سه مطلب خلاصه میکند:خدمات دولتی، اقتصاد و روابط دیپلماتیک.
علیرغم اینکه بسیاری از مفسران محافظهکار، این اهداف را فریبکارانه و غیر ممکن تلقی میکنند، اما بسیاری از مسوولان موثر در امر تحصیلات عالی این مقاله را دارای اعتبار بالا میدانند.