همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دانشگاه فرهنگیان ۱۵ بهمن افتتاح می‌شود



وزیر آموزش و پرورش:
دانشگاه فرهنگیان ۱۵ بهمن افتتاح می‌شود
یک میلیون معلم داریم که در برخی مناطق به دلایل مختلف ساعات موظفی آن‌ها پر نمی‌شود/ معلمان صبح‌ها به مدرسه می‌روند، پنجشنبه‌ها هم بعضی‌ها به دانشگاه می‌روند لذا این فرصت مناسبی برای تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت در مدارس در عصر‌ها است.
ایلنا: وزیر آموزش و پرورش از افتتاح دانشگاه فرهنگیان در روز ۱۵ بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: تعداد دانشجویان این دانشگاه هم اکنون ۲۵ هزار نفر است.
به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ نمادین گلبانگ انقلاب در دبستان پسرانه شاهد کوثر واقع در منطقه ۱۹ تهران در جمع خبرنگاران، افزود: شمار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آینده افزایش می‌یابد و ۲۵ هزار دانشجوی جدید نیز در آزمون بعدی پذیرش خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر زمان پرداخت عیدی فرهنگیان، اضافه کرد: دولت وعده داده تا آخر بهمن ماه عیدی آن‌ها را پرداخت کند.
حاجی بابایی در پاسخ به اینکه چرا با وجودی کهˈپیش‌تر قرار بود به معلمان نمونه یک دستگاه پراید هدیه و بعد معادل قیمت آن پرداخت شود اما در ‌‌نهایت تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت شدˈ، گفت: مبلغ تعهد شده به طور کامل به معلمان نمونه پرداخت شده است.
حاجی بابایی درباره وضعیت معلمان مازاد بر نیاز آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: یک میلیون معلم داریم که در برخی مناطق به دلایل مختلف ساعات موظفی آن‌ها پر نمی‌شود.
وی افزود: برای این معلمان پنج تا شش برنامه داریم از جمله آنکه در فعالیت‌هایی مانند مشاوره، کار اجرایی مدرسه و همراهی با مدیر از آن‌ها استفاده می‌شود.
حاجی بابایی در خصوص پرداخت حق التدریس معلمان مدارس شاهد نیز گفت: کمبود منابع مالی تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه بسیاری از وزارتخانه‌ها نیز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند اما در حال پیگیری هستیم تا بخش عمده‌ای از طلب آن‌ها را در آینده نزدیک پرداخت کنیم.
حاجی بابایی درباره زمان پرداخت حق التدریس معلمان، تصریح کرد: تاریخ دست من نیست، و بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه برای معلمان و دانش آموزان تعطیل است، افزود: در روز یادشده تعریف کاری داریم اما می‌توانند بعداز ظهر‌ها در مدارس و پنجشنبه و جمعه‌ها فعالیت غیررسمی و کلاس فوق العاده برقرار کنند.
وی درباره کلاس‌های ضمن خدمت برای معلمان در مدارس گفت: معلمان صبح‌ها به مدرسه می‌روند، پنجشنبه‌ها هم بعضی‌ها به دانشگاه می‌روند لذا این فرصت مناسبی برای تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت در مدارس در عصر‌ها است.
جذب 60 هزار معلم حق التدریسی تا 5 سال آینده

استخدام حق التدریسی ها براساس نیاز استانها خواهد بود

پذیرش 25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان

ثبت ایمیل برای دریافت اخبار جدید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد