ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
روابط
عمومی/ مدیرعامل صندوق مهرامام رضا(ع) در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری
با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ثبت نام 14هزار و 880 پشتیبان در
سامانه صندوق مهرامام رضا(ع) خبر داد.
جناب
آقای حسین نژاد اظهار داشت: این افراد لزوماً خبر نیستند و نیاز به آموزش
دارند و اکثرا برای ایجاد مشاغل در منزل هستند درصورتی که در طرحی که صندوق
با سازمان فنی و حرفه ای دارد هدف شناسایی و تجهیز نخبگان مهارتی، افراد
دارای سابقه و تجربه و حمایت از آن هاست.
به
موجب این تفاهم نامه سازمان فنی حرفهای کشور متعهد شده است تا ضمن
برنامهریزی و ایجاد زیرساختهای لازم و توانمندسازی متقاضیان و اعضاء
شبکههای تولید و فروش به ارتقاء مهارت و بازآموزی کارکنان نیمهماهر در
شبکههای تولیدی کارآفرینان و نخبگان کمک کنند.
همچنین
شناسایی، اولویتبندی و معرفی فضاهای موجود در تمام مناطق شهری و روستایی
به جهت بهرهگیری از آنها توسط کارآفرینان، پشتیبانان و نخبگان مهارتی
متناسب با مدل هوشمند شبکه اقتصاد محصولات بازارمحور و مشاغل خانگی از
دیگر تعهدات سازمان فنی حرفهای کشور بهشمار میرود.
در
ادامه این مراسم، کورش پرند، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور افزود:
استفاده از کارآفرینان، پشتیبانان و خبرگان رشتههای مختلف که در مراکز
فنی و حرفهای مشغول هستند به صورت پایلوت اجرا شده و استفاده از آن
تجربیات ما را به مدل امروز رساند.
وی
همچنین با اشاره به یکی از نمونههای موفق و قابل اجرا در این طرح گفت: در
شهرستان اشتهارد یک مرکز فنی و حرفهای وسیع تشکیل شده که در حال طراحی یک
شهرک نساجی و پوشاک در آن مکان هستیم که پس از بهرهبرداری، ظرف کمتر از 6
ماه حدود یکهزار نفر در آن مجموعه مشغول به کار خواهند شد.
پرند
با اشاره به پیگیری موضوع دیپلماسی مهارت، آموزش مادامالعمر و ایجاد شبکه
نخبگان مهارتی در کشور به عنوان برنامههای جدید امسال سازمان آموزش فنی و
حرفهای، گفت: اگرچه سازمان متولی اشتغال کشور نیست، اما برای همافزایی
در حوزههای زیرمجموعه وزارتخانه، طرح جدید آموزش، تولید، بازاریابی و فروش
(آموزش و اشتغال) را اجرایی میکنیم.
پرند
تصریح کرد: آموزشهای قید شده در این تفاهمنامه توسط آموزشگاههای آزاد
تحت پوشش سازمان انجام میشود و برای رسیدن به اهداف این تفاهمنامه،
استانداردهای آموزشی، مبتنی بر تولید طراحی میشود و افراد خبره در حوزه
بازاریابی، بازار سازی،برند سازی و فروش هم به کارآفرینان در فروش محصولات
کمک میکنند.