همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طبیعت و ارتفاعات مشرف بر شهر بروجرد از زباله پاکسازی شد


 به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک، طبیعت و ارتفاعات مشرف بر شهرستان بروجرد روز چهارشنبه از وجود زباله پاکسازی شد.

به گزارش ایرنا در این حرکت خودجوش جمعی از اعضا تشکل های زیست محیطی و ورزشکاران و گروه های کوهنوردی، شهرستان بروجرد اقدام به جمع آوری زباله ها از ارتفاعات مشرف به شهرستان کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد هدف از این اقدام را بیان اهمیت محیط زیست سالم و زمین پاک نقش آن در سلامت انسانها عنوان کرد.

ˈ امیر ساکتˈ در گفت وگو با ایرنا افزود: با مساعد شدن شرایط جوی و آغاز فصل گرما و ورود شهروندان به طبیعت و تفرجگاههای این شهرستان افزایش یافته و متاسفانه شاهد وجود زباله های تولیدی شهروندان و البته بی تفاوتی برخی خانواده ها نسبت به رعایت مسایل زیست محیطی هستیم.

وی اظهار داشت: هر تکه از زباله هایی که در طبیعت و رودخانه ها رها می شود بخشی از محیط زیست را تهدید کرده و خسارات جبران ناپذیری را به زمین وارد می کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه گروههای زیست محیطی و دوستداران طبیعت دربروجرد داوطلبانه و خودجوش اقدام به پاکسازی طبیعت می نمایند که اگر اینگونه اقدامات انجام نشود، شاهد تخریب زودهنگام محیط زیست و ایجاد چهره ای نامناسب در طبیعت خواهیم بود.

ساکت با اشاره به اینکه بر اساس اصل 50 قانون اساسی ، حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است از شهروندان خواست تا حداقل در مناسبتهای زیست محیطی رعایت حال طبیعت را نموده و قدمی مثبت در این راه بردارند.

هفته زمین پاک با شعار ˈاراده ملی برای زمین پاکˈ از دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد