ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
این درآمد شامل هزینههای کسب ترافیک (TAC) نمیشود. هزینه TAC بخشی از درآمد تبلیغاتی موتورهای جستجو است که در ازای همکاری با شرکتهای مختلف به آنها پرداخت میکنند. از طرف دیگر طبق گزارش موسسه ComScore سهم یاهو در بازار جستجوهای اینترنتی به پایینترین میزان خود در 9 سال گذشته رسیده و فقط 9.8 درصد از جستجوهای آمریکا از طریق این موتور جستجو انجام شده است. این در حالی است که یاهو در گزارش اخیرش سیستم جستجوی خود را یکی از بخشهای سودآور شرکت معرفی کرده است. به گزارش یاهو میزان درآمد یاهو از بخش جستجو ۴۲۸ میلیون بوده که 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، اما در مقایسه با سه ماهه دوم سال گذشته میلادی 3 درصد کاهش یافته است. در حالی که سرویس جستجوی یاهو در سالهای اخیر روند نزولی داشته، وضع دیگر موتورهای جستجو بهتر است. سرویس بینگ مایکروسافت اکنون 19.2 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، گوگل نیز که گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده، 67.6 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.