ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
شبکه اجتماعی فیسبوک، با دارا بودن حدود ۲.۵میلیارد کاربر ماهانه فعال، در جایگاه نخست پرطرفدارترین رسانههای اجتماعی جهان قرار دارد.
به گزارش همیار آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ زمانی که مردم از فیسبوک به عنوان یک شرکت یاد میکنند، بیشتر آن را با شبکه اجتماعی فیسبوک مترادف میدانند. با این حال، همانطور که نمودار ارائه شده نشان میدهد، شرکت فیسبوک بسیار فراتر از این است. این شرکت با دارا بودن واتساپ، اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر، صاحب چهار سرویس بزرگ پیامرسان اجتماعی در جهان است.
گفتنی است که فیسبوک به تنهایی توسط 2.5میلیارد نفر در ماه مورد استفاده قرار میگیرد، در حالی که واتساپ نیز ماهانه 2میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و مسنجر هم از یک میلیارد کاربر ماهانه فعال گذشته است.
بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط DataReportal، شرکت چینی تنسنت (Tencent) که شبکههای اجتماعی ویچت، Qzone و مسنجر QQ متعلق به آن است، در مجموع 2.5میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد اما هنوز حتی نتوانسته به ردپای فیسبوک نزدیک شود.
همه سرویسهای ذکر شده در نمودار، برای تبلیغکنندگان جذاب هستند. همه آنها نه تنها برای صدها میلیون کاربر خود مفتخر هستند، بلکه توانایی این را دارند که بر اساس مورد پسند بودن و رفتار پیشین، گروههای خاصی را مورد هدف قرار دهند. به همین دلیل است که تبلیغات شبکههای اجتماعی در طول چند سال گذشته به صورت گسترده رشد کرده است.
بر اساس چشمانداز بازار دیجیتالی آماری، انتظار میرود که درآمد تبلیغاتی رسانههای اجتماعی جهانی در سال 2020، از 98میلیارد دلار فراتر رود.
در نمودار ارائه شده، به ترتیب پرکاربرترین رسانههای اجتماعی را مشاهده میکنید؛
فیس بوک-وی چت-یوتیوب-واتساپ-اینستاگرام-اسنپ چت-پینترست
منبع :اقتصاد آنلاین