مودم نسل سوم رایتل به کاربران این امکان را می دهد تا به همراه یکی از انواع سیم کارت های رایتل، از طریق شبکه رایتل به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. ویژگی های مودم نسل سوم رایتل به قرار زیر است:
حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از مودم نسل سوم DWM-156 و DWM-157 به قرار زیر است:
ابتدا در پوش محفظه سیم کارت را برداشته و سپس سیم کارت را مطابق شکل زیر در محفظه مربوط قرار دهید.
در پوش محفظه سیم کارت را بسته و سپس مودم را به کامپیوتر متصل نمایید. سپس کمی منتظر بمانید تا چراغ سبز رنگ LED که بر روی مودم قرار دارد روشن گردد.
در این مرحله فرآیند نصب به صورت خودکار آغاز خواهد شد.
در صورت عدم اجرای برنامه نصب به صورت خودکار، روی آیکون مربوط به مودم نسل سوم رایتل در پنجره My Computer دو مرتبه کلیک نمایید.
مراحل نصب را مطابق شکل های زیر دنبال نمایید:
پس از طی مراحل فوق، برنامه به طور خودکار اجرا خواهد شد.
چنانچه برنامه به طور خودکار اجرا نشد، می توانید برنامه را از طریق دو بار کلیک بر روی آیکون موجود بر روی میز کار ویندوز (Desktop) و یا از طریق مسیر زیر اجرا کنید:
Start ---> Programs ---> D-Link Connection Manager
و در آخر بر روی گزینه اتصال (Connect) کلیک کنید.
شما به اینترنت پرسرعت از طریق شبکه رایتل متصل شده اید.
از گزینه Help می توانید به راهنمای استفاده از این نرم افزار دسترسی داشته باشید.
از طریق مسیر زیر امکان انتخاب زبان برای سهولت در استفاده از امکانات این نرم افزار وجود دارد.
Options / Language Selection / Software Interface language
تنظیمات / انتخاب زبان / فهرست زبانها
نکته:دانگل نسل سوم DWM 156 و DWM157 قابلیت اتصال به اینترنت در حالت رومینگ را دارا می باشد. کیفیت سرویس اینترنت در حالت رومینگ مطابق ویژگیهای اینترنت GPRS/EDGE (نسل دوم) میباشد.
درصورتی که دانگل DWM 156 A6 را از این شرکت خریداری نمودهاید، بهمنظور استفاده از قابلیتهای مودم نسل سوم در سیستم عامل ویندوز نسخه 10، پیشنهاد میشود نرم افزار دانگل خود را بهروزرسانی نمایید. لازم به ذکر است عملیات بهروزرسانی میبایست در سیستم عاملی غیر از نسخه 10 ویندوز صورت پذیرد. خواهشمند است قبل از بهروزرسانی به نکات زیر توجه فرمایید:
اکنون نرم افزار دانگل شما بروز رسانی شده است.
درصورتی که دانگل DWM 156 A7 را از این شرکت خریداری نمودهاید، بهمنظور استفاده از قابلیتهای مودم نسل سوم در سیستم عامل ویندوز نسخه 10 پیشنهاد میشود نرم افزار دانگل خود را بهروزرسانی نمایید. لازم به ذکر است عملیات بهروزرسانی بایستی در سیستم عاملی از ویندوز غیر از نسخه 10 صورت پذیرد. خواهشمند است قبل از بهروزرسانی به نکات زیر توجه فرمایید:
اکنون نرم افزار دانگل شما بروز رسانی شده است.
در دانگل های رایتل، تنظیمات پروفایل اتصال به شبکه رایتل، به طور پیش فرض وجود دارد و توصیه می شود چنانچه مودم شما مشکلی جهت اتصال به اینترنت ندارد، تغییری در این تنظیمات ایجاد نکنید.
با دنبال کردن دستورالعمل زیر، می توانید نسبت به تنظیم پروفایل مودم DWM156 خود اقدام نمایید.
1- بر روی منو تنظیمات(Setting) کلیک نمایید.
2- از این منو گزینه تنظیم پروفایل اتصال(Profile Management) را انتخاب کنید.
3- بر روی دکمه وارد کردن اطلاعات(Import) کلیک کنید.
4- از پنجره باز شده، RighTel را انتخاب نموده و سپس دکمه تایید (ok) را فشار دهید.
5- گزینه "انتخاب به عنوان پیش فرض تنظیمات اتصال" (Set as default) را انتخاب کنید.
در این مرحله شما می توانید از طریق دانگل خود، به اینترنت پرسرعت رایتل متصل شوید.
عنوان خطا | راه حل |
---|---|
دستگاه پیدا نشد No Device |
|
سیم کارت موجود نیست No (U)SIM card |
|
شبکه پیدا نشد No Service |
|
خطا در اتصال شبکه Dial up failed |
|
خطای 678 |
|
خطای 826 | مودم خود را به پورت دیگری وصل کنید. |
خطای 734 |
|
خطای 720 |
|
سیم کارت شناسایی نشد یا سیم کارت نامعتبر است The card has not been detected or is invalid |
|
عدم امکان ارسال پیامک توسط مودم | با مراجعه به قسمت "تنظیمات / Option" ، وارد قسمت "صفحه تنظیمات پیام کوتاه/ Text Message Setting" شده و شماره مرکز پیام را به صورت زیر و به دقت در قسمت "شماره مرکز پیام کوتاه/Message Center Number " وارد کنید: 989200000920 + یا 00989200000920 |
خدمات پشتیبانی دستگاه های DWM 157، توسط شرکت کامپیوتری ایزی در تهران و کلان شهرها ارایه میگردد.
راههای ارتباط با بخش پشتیبانی دستگاه های DWM 157 در تهران و شهرستانها به شرح زیر و تنها برای دستگاه های DWM 157 می باشد:
تلفن دفتر تهران: 43983500-021 /43983000-021
تلفن دفتر فارس: 7-36472636-071
تلفن دفتر خراسان (فروشگاه شبکه پارسه مشهد): 37653101-051
تلفن دفتر آذربایجان شرقی: 35548237-041
تلفن دفتر خوزستان: 32231245-061
تلفن دفتر اصفهان: 36638024-031
لازم به ذکر است، خدمات پشتیبانی شامل دو سال گارانتی از تاریخ خرید دستگاه می باشد.