ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
به نقل از وبسایت موتور۱، اما اگر یک نوع سوخت جایگزین و انتشار صفر دیگری وجود داشته باشد که مورد توجه قرار نبوده، سلولهای سوختی است. در حقیقت، باید گفت که بهعنوان نمونه، بازار فروش خودروهای سلول سوختی هیدروژنی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ سقوط کرد، در حالی که محبوبیت خودروهای الکتریکی افزایش یافت. تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان بهحساب میآید که در حال ساخت اتومبیل با استفاده از پیلهای سوخت هیدروژن برای تأمین انرژی موتورهای الکتریکی است.
از سوی دیگر شرکت هیوندای نیز این کار را از سال ۲۰۰۱ با هیوندای سانتافه FCEV آغاز کرده است. برای تحکیم بیشتر جای پای هیوندای در بخش پیل سوختی هیدروژنی، این خودروساز با Forze Hydrogen Racing، گروهی از دانشجویان که برای ارتقا سلولهای سوختی اتومبیلهای مسابقهای هیدروژنی برقی کار میکنند، همکاری کرده است. مدل Forze IX، امسال اولین گام بلند را برداشته و در سال ۲۰۲۲، خودروی مسابقهای هیدروژنی، گام دوم را برمیدارد و تکمیل میشود. پس از اتمام، انتظار میرود که Forze IX ۱۵۰۰ کیلوگرمی، سریعترین اتومبیل مسابقهای الکتریکی سلول سوختی باشد که حداکثر سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. دو سیستم پیل سوختی این خودرو حداکثر قدرت ۸۰۵ اسببخار (۶۰۰ کیلووات) نیرو خواهند داشت که این نیرو به هر چهار چرخ ارسال میشود.
همکاری هیوندای و Forze به دانشجویان این امکان را میدهد تا با مهندسان مرکز فنی هیوندای موتور اروپا در روسلزهایم آلمان برای تخصص، کسب تجربه و پشتیبانی مشورت کنند. با چندین دهه تجربه هیوندای در زمینه پیلهای سوختی هیدروژنی، این خودروساز کرهای چیزهای زیادی را برای بحث روی میز دارد.