همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کمبود نیروی انسانی اصلی ترین مشکل پزشکی قانونی است

رییس سازمان
کمبود نیروی انسانی اصلی ترین مشکل پزشکی قانونی است
معاون قوه قضاییه و رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: کمبود نیروی انسانی اساسی ترین مشکل این سازمان در کشور است.
'احمد شجاعی' روز شنبه در نشست شورای قضایی استان سمنان افزود: کمبود نیروی متخصص باعث کندی در ارایه خدمت و یا تعطیلی برخی واحدهای پزشکی قانونی در کشور شده است.
وی یادآور شد: 50 واحد پزشکی قانونی در کشور به علت کمبود نیروی پزشک و ... غیرفعال هستند و 330 واحد فعال در کشور وجود دارد.
وی از تعامل دولت یازدهم برای تسریع و رفع مشکلات استخدام نیروهای جدید در سازمان دامپزشکی خبر داد.
شجاعی با اشاره به تلاش سازمان پزشکی قانونی برای تامین حداقل ها در جذب نیروی انسانی متخصص به ویژه پزشک، خاطرنشان کرد: نابرابری در نظام پرداخت حقوق نیز باعث شده است پزشکان برای کار در پزشکی قانونی رغبتی نداشته باشند.
معاون قوه قضاییه و رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: کلیه مراکز فعال پزشکی قانونی در استانهای کشور در سال آینده از مکان و ساختمان مناسب برخوردار می شوند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره قرار گرفتن این استان در مسیر عبور میلیونی زائران ثامن الائمه (ع) در طول سال و حوادث رانندگی این محور، گفت: بیشترین تصادفات این محور در شرق استان سمنان رخ می دهد.
'ابراهیم شاطری' با اشاره به فقدان مرکز پزشکی قانونی در شهرستان میامی استان سمنان، ایجاد این واحد به منظور تسهیل در روند امور به دلیل وقوع تعداد زیاد تصادفات رانندگی در این منطقه را خواستار شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان اظهار داشت: بخش سم شناسی اداره کل پزشکی قانونی این استان در صورت مساعدت سازمان، تا پایان امسال راه اندازی می شود.
'سیدمحسن مظهری' رییس کل دادگستری استان سمنان نیز گفت: وجود امکانات و تجهیزات مناسب در پزشکی قانونی این استان، امکان ارایه خدمت به موقع در پاسخگویی به دادگستری و کاهش اطاله دادرسی را فراهم کرده است.
مشکلات کمبود نیروی متخصص پزشک در واحدهای پزشکی قانونی، تجهیزات فعلی و تجهیزات مورد نیاز واحدهای پزشکی قانونی استان سمنان، اختصاص دو سهمیه استخدام پزشک به اداره کل پزشکی قانونی این استان و... از مباحث این نشست بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد