همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ایجاد اشتغال کوچک راه برون‌رفت از معضل بیکاری است


 

 

معاون اشتغال کمیته امداد:
ایجاد اشتغال کوچک راه برون‌رفت از معضل بیکاری است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه سهم اشتغال کشور از محل نفت و گاز زیر 15 درصد است، گفت: ایجاد اشتغال کوچک راه برون‌رفت از معضل بیکاری و شرایط فعلی کشور است.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد امید ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر مجموعه اشتغال کشور در حال متحول شدن است، اظهار کرد: توجه به امر اشتغال کمیته امداد در این سال‌ها با پیگیری‌های صورت گرفته بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه از ظرفیتی که ایجاد شده باید حداکثر استفاده شود، تصریح کرد: اشتغال‌های کمیته امداد و یا اشتغال‌های کوچک می‌تواند در کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: یکی از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید در عرصه داخلی کشور بحث کنترل تورم و ایجاد اشتغال بوده است.
وی با بیان اینکه امروزه اشتغال‌های کوچک به ویژه در گیلان می‌تواند راه برون‌رفت از مسئله بیکاری باشد، تصریح کرد: اشتغال‌های سنگین و بزرگ همواره تاکید بوده و اگر اعتبار و منابع وجود داشته باشد دولت و بخش‌خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کنند و بنگاه‌های بالادستی در کشور ایجاد می‌شود.
امید با اشاره به شرایط فعلی کشور و بحث تحریم‌ها و سیستم جدی منابع، افزود: در این شرایط اشتغال‌‌های کوچک می‌تواند ایجاد کننده فرصت‌هایی باشد که بتواند برون‌رفت از شرایط فعلی را برای کشور فراهم کند.
وی هزینه و اعتبار کم را از جمله ویژگی‌های اشتغال کوچک نامید و ادامه داد: در بحث اشتغال کوچک سهم بانک‌ها برای هر نفر 15 میلیون تومان است که با منابع کمیته امداد و صندوق توسعه ملی تلفیق می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: با سهم 25 تا 30 میلیون تومانی می‌شود شغل پایداری را برای افراد ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه استان‌های کشور از جمله گیلان زندگی مردم از طریق زمین‌ها، باغ‌ها و یا دام‌های کوچکی که داشتند اداره می‌شد، اظهار کرد: فرهنگ و پیشینه کشور ما ثابت می‌کند که اشتغال کوچک همواره در ایران جایگاه بالایی داشته است.
امید خاطرنشان کرد: امروز دولت اعلام کرد در اشتغال‌های متوسط برای یک شغل بین 150 تا 200 میلیون تومان پول می‌خواهد و برای اشتغال در صنایع سنگین مانند نفت و گاز و پتروشیمی برای یک شغل بیش از یک‌میلیارد تومان نیاز است.
وی با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی و تراز اول دنیا اشتغال‌های کوچک به صورت جدی مطرح است، تصریح کرد: نفس ایجاد اشتغال و فعال کردن مردم اولویت این کشورها است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: در بخش نفت و گاز کشور ما بیش از 78 درصد سهم تولید ناخالص ملی از منابع نفت و گاز تولید می‌شود در صورتی که سهم آن در اشتغال کشور زیر 15 درصد است.
 وی ایجاد اشتغال کوچک را در جلوگیری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار دانست و یادآور شد: ریسک اینگونه اشتغال‌ها پایین است و باید در این راستا حرکت‌هایی صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد